İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
This course aims to equip students to interact with academic texts while helping them fully acquire both active and passive knowledge of vital academic and technical terminology in their fields. Students read high-interest texts from engineering sciences. The course also places a strong emphasis on improving reading skills relevant to the academic classroom, such as scanning, inference, working with graphs and tables, and recognizing context clues. In addition, students develop the skills necessary for a critical approach to texts in English, comprehending the ideas and values stated or implied, comparing the writers' ideas with their own.
Dersin Amacı
The central basis of ING 2102 is to consolidate students'academic and critical approach to thinking, reading, speaking, writing and language usage, as initiated in ING 1102. In addition, students further develop their reading skills relevant to the academic classroom
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | P.7.2 | 1 |
| Ö2 | En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | P.7.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Günlük rutinler hakkında konuşma. Geniş zaman ve sıklık zarfları. Cümlelerde empatik vurgu. (Ünite 6 - Ders 1) |
| 2 | Vücudun bölümleri. Yaralanmalar/sakatlanmalar hakkında konuşma. Spor yaralanmaları. (Ünite 6 - Ders 2) |
| 3 | Hastalıklar ve tedaviler. "Should" ile tavsiyeler verme. (Ünite 6 - Ders 3) |
| 4 | Turistik mekanlar ve aktiviteler. Telefon görüşmelerinde kullanılan yaygın cümle kalıpları. (Ünite 7 - Ders 1) |
| 5 | Toplu ulaşım sözcükleri. "There is" ve "There are" ile cümle kurmak. (Ünite 7 - Ders 2) |
| 6 | Şehirde dolaşma. Adres sorma ve adres tarif etme. Hareket edatları. (Ünite 7 - Ders 3) |
| 7 | Hava durumu. Seyahat tecrübeleri. Geçmiş zamanda durum cümleleri kurmak. (Ünite 8 - Ders 1) |
| 8 | Vize Haftası |
| 9 | Tatilde yapılabilecek aktiviteler. Geçmiş zamanda eylem cümlesi kurmak. Geçmiş tatil hakkında konuşmak. (Ünite 8 - Ders 2) |
| 10 | Otel aktiviteleri. Geçmiş zaman düzensiz fiiller. Bir otel tecrübesini betimleme. (Ünite 8 - Ders 3) |
| 11 | Sıkça tüketilen gıdalar. "How many" ve "how much" ile sorular sorma ve bu soruları cevaplama. Favori yemeklerimiz. (Ünite 9 - Ders 1) |
| 12 | Gıda ölçü birimleri. Yemek pişirme ile ilgili fiiller. Sayılabilen ve sayılamayan isimler. "a", "an", "the", "some", "any" kullanımları. (Ünite 9 - Ders 2) |
| 13 | Bir menüdeki yiyecekler. Yemek sipariş etme. "Would like" kullanımı. (Ünite 9 - Ders 3) |
| 14 | Final Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Start Up 2 Student's Book by Pearson Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 5 |
| Ö2 | En az bir yabancı dili kullanarak ulusal ve uluslararası alanda etkin iletişim kurar, akademik olarak temsil eder, akademik gelişme ve yayınları takip eder. | 5 |
