İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900005 Türk Dili II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ - [email protected] 7471
Dersin İçeriği
• Noktalama işaretlerinin kullanımı • Dilekçe vb. yazıların yazılması. • Rapor yazma. • Güzel ve etkili konuşma.
Dersin Amacı
Türk dilinin tarihi gelişiminin, yapısının, yazma ve konuşma tekniklerinin öğretilmesine devam edilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Türk Dilini iyi kullanabilir, güzel Türkçe ile sözlü ve yazılı ifade tekniklerini bilir P.8.9 1
Ö2 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir P.8.10 1
Ö3 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir P.8.11 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Noktalama işaretlerinin kullanımını öğrenir
2 Noktalama işaretlerinin kullanımını öğrenir
3 Noktalama işaretlerinin kullanımını öğrenir
4 Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir
5 Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir
6 Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir
7 Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir
8 Rapor yazmayı öğrenir
9 Rapor yazmayı öğrenir
10 Rapor yazmayı öğrenir
11 Rapor yazmayı öğrenir
12 Güzel konuşmayı öğrenir
13 Güzel konuşmayı öğrenir
14 Etkili konuşmayı öğrenir
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sözlü Anlatım Bozuklukları Sıddık AKBAYIR
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 2 6
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 7 7
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 66
Toplam Yük / 30 2,20
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8
Ö1 Türk Dilini iyi kullanabilir, güzel Türkçe ile sözlü ve yazılı ifade tekniklerini bilir 5
Ö2 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir 5
Ö3 Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir 5