İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900005 | Türk Dili II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Neslihan Tuğba KÜÇÜKKORAŞ | - | [email protected] | 7471 |
Dersin İçeriği
• Noktalama işaretlerinin kullanımı • Dilekçe vb. yazıların yazılması. • Rapor yazma. • Güzel ve etkili konuşma.
Dersin Amacı
Türk dilinin tarihi gelişiminin, yapısının, yazma ve konuşma tekniklerinin öğretilmesine devam edilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Türk Dilini iyi kullanabilir, güzel Türkçe ile sözlü ve yazılı ifade tekniklerini bilir | P.8.9 | 1 |
Ö2 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | P.8.10 | 1 |
Ö3 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | P.8.11 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Noktalama işaretlerinin kullanımını öğrenir |
2 | Noktalama işaretlerinin kullanımını öğrenir |
3 | Noktalama işaretlerinin kullanımını öğrenir |
4 | Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir |
5 | Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir |
6 | Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir |
7 | Dilekçe vb. yazıların yazılmasını öğrenir |
8 | Rapor yazmayı öğrenir |
9 | Rapor yazmayı öğrenir |
10 | Rapor yazmayı öğrenir |
11 | Rapor yazmayı öğrenir |
12 | Güzel konuşmayı öğrenir |
13 | Güzel konuşmayı öğrenir |
14 | Etkili konuşmayı öğrenir |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sözlü Anlatım Bozuklukları Sıddık AKBAYIR |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 2 | 6 |
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 66 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P8 |
---|---|---|
Ö1 | Türk Dilini iyi kullanabilir, güzel Türkçe ile sözlü ve yazılı ifade tekniklerini bilir | 5 |
Ö2 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | 5 |
Ö3 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir | 5 |