İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900001 | Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Yakınçağda Avrupa, Osmanlı Devletinin dağılma süreci, Kurtuluş Savaşı.
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 dersini genel amaçlarına uygun olarak öğrencilerle paylaşmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yakın tarihimizi, Atatürk İlke ve İnkılâplarını, toplumumuzun gelişmesine katkılarını bilir. | P.8.4 | 1 |
| Ö2 | Ülkemizin jeopolitik durumunu, sosyal sorunlarını, fırsat ve tehditleri değerlendirebilir. | P.8.5 | 1 |
| Ö3 | Ulusal ve uluslar arası kültür zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olur | P.8.6 | 1 |
| Ö4 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | P.8.7 | 1 |
| Ö5 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | P.8.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, |
| 2 | Kurulan ve kapatılan siyasi partiler. |
| 3 | Hukuk sahasında Yapılan İnkılaplar, |
| 4 | Sosyal hayatın düzenlenmesi |
| 5 | Eğitim/Maarif sahasında yapılan inkılaplar |
| 6 | Dil, tarih ve kültür sahalarında yapılan düzenlemeler. |
| 7 | İnkılapların fikri temelleri |
| 8 | İnkılapların fikri temelleri |
| 9 | 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası ve Sonrası |
| 10 | Milli Şef Dönemi |
| 11 | Çok partili döneme geçiş |
| 12 | Menderes Dönemi ve 27 Mayıs darbesi |
| 13 | 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler |
| 14 | 12 Eylül'den Günümüze Türkiye |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınarı, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk. |
| Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 |
|---|---|---|
| Ö1 | Yakın tarihimizi, Atatürk İlke ve İnkılâplarını, toplumumuzun gelişmesine katkılarını bilir. | 5 |
| Ö2 | Ülkemizin jeopolitik durumunu, sosyal sorunlarını, fırsat ve tehditleri değerlendirebilir. | 5 |
| Ö3 | Ulusal ve uluslar arası kültür zenginlikleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
| Ö4 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilir ve sunabilir | 5 |
| Ö5 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
