İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99600009 | Sektör Danışmanlığı | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 1 | 1 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ | A-232 | [email protected] | 7581 |
Dersin İçeriği
Dersin amacı, öğrenciye alanı ile ilgili gerekli teorik ve pratik yeterlilikleri vermektir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrenciye alanı ile ilgili gerekli teorik ve pratik yeterlilikleri vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 5 |
| P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. | P.8.14 | 1 |
| Ö2 | Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. | P.10.13 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Staj ve iş hayatı ile tanışma |
| 2 | İşyeri eğitimi |
| 3 | İşyeri eğitimi |
| 4 | İşyeri eğitimi |
| 5 | İşyeri eğitimi |
| 6 | Staj raporu yazma |
| 7 | Teknik Gezi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Staj uygulamaları |
| 10 | Staj uygulamaları |
| 11 | Staj uygulamaları |
| 12 | Staj uygulamaları |
| 13 | Staj uygulamaları |
| 14 | Staj uygulamaları |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Film Dilinin Grameri, Daniel Arizon, Es Yayınları, 2008. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 32 | ||
| Toplam Yük / 30 | 1,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 1 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P10 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. | 5 | - |
| Ö2 | Bu eğitimi alan öğrenciler okulda öğrendikleri teorik bilgilerin gerçek bir işyerinde nasıl uygulanması gerektiğini kavrarlar. | - | 5 |
