İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99600004 Calculus II 1 Bahar 2 4+0+0 4 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN A-130 [email protected] 7880
Dersin İçeriği
Diziler. Olumlu terimler içeren seriler, keyfi terimler içeren seriler, mutlak ve koşullu yakınsaklık, kuvvet serileri, Taylor ve Maclaurin serileri. Vektör matematik. Çok değişkenli fonksiyonlar; limitler, süreklilik, kısmi türevler, zincir kuralı, yönlü türevler, maxima ve minima, Lagrange çarpanları, Taylor formülü. Çift ve üç katlı integraller, çizgi integralleri, Düzlemde Green teoremi, Yüzey alanı ve yüzey integrali, Diverjans ve Stokes teoremi.
Dersin Amacı
Math 112-212 dizisi, kalkülüsün kavram ve yöntemlerine tam standart bir giriştir. Tüm mühendislik öğrencileri tarafından alınır. Vurgu, kavramlar, problem çözme, teori ve ispatlar üzerinedir. Matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerilerini geliştirir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir P.1.33 1
Ö2 Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir P.1.34 1
Ö3 Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir P.1.35 1
Ö4 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturun ve bunları simüle eder P.1.36 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sonsuz Diziler ve Seriler.
2 Sonsuz Diziler ve Seriler.
3 Sonsuz Diziler ve Seriler.
4 Vektör Değerli Fonksiyonlar
5 Vektör Değerli Fonksiyonlar
6 Vektör Değerli Fonksiyonlar
7 Vektör Değerli Fonksiyonlar
8 Çok Değişkenli Fonksiyonlar.
9 Çok Değişkenli Fonksiyonlar.
10 Çok Değişkenli Fonksiyonlar.
11 Çoklu İntegraller.
12 Çoklu İntegraller.
13 Vektör alanlarında entegrasyon
14 Vektör alanlarında entegrasyon
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar George B.Thomas, Maurice D. Weir, Joel R.Hass, Thomas'Calculus 11th Edition
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 5 5 25
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 157
Toplam Yük / 30 5,23
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir 5
Ö2 Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir 5
Ö3 Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir 5
Ö4 Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturun ve bunları simüle eder 5