İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99600002 | Calculus I | 1 | Güz | 1 | 4+0+0 | 4 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Nurten URLU ÖZALAN | A-130 | [email protected] | 7880 |
Dersin İçeriği
Fonksiyonlar, limitler, süreklilik ve türevler. Uygulamaları. Aşırı değerler, Ortalama değer Teoremi ve uygulamaları. L'Hopital'in kuralı. Grafik. Optimizasyon problemleri. Belirsiz integral. Entegrasyon Teknikleri Kesin ayrılmaz. İntegral olarak alan ve hacim.
Dersin Amacı
Matematik 112-212 dizisi, kalkülüsün kavram ve yöntemlerine tam standart bir giriştir. Tüm mühendislik öğrencileri tarafından alınır. Vurgu, kavramlar, problem çözme, teori ve ispatlar üzerinedir. Matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerilerini geliştirir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir | P.1.19 | 1 |
| Ö2 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir | P.1.20 | 1 |
| Ö3 | Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir | P.1.21 | 1 |
| Ö4 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturur ve bunları simüle eder. | P.1.22 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kartezyen koordinat sistemi. Fonksiyonlar. Fonksiyonların tanımlanması ve kaydırılması. |
| 2 | Kartezyen koordinat sistemi. Fonksiyonlar. Fonksiyonların tanımlanması ve kaydırılması. |
| 3 | Limitler, limit kuralları, limitin kesin tanımı, tek taraflı Limitler, sonsuz sınırlar. Süreklilik. |
| 4 | Limitler, limit kuralları, limitin kesin tanımı, tek taraflı Limitler, sonsuz sınırlar. Süreklilik. |
| 5 | Teğet ve Türevleri. Farklılaşma kuralları. |
| 6 | Trigonometrik, logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri. |
| 7 | Zincir kuralı, örtük farklılaşma. Belirsiz formlar ve L`Hospital'in Kuralı. |
| 8 | Aşırı değerler. Aşırı Değer, Rolle ve Ortalama Değer Teoremleri. |
| 9 | Aşırı değerler. Aşırı Değer, Rolle ve Ortalama Değer Teoremleri. |
| 10 | Eğri çizimi. Optimizasyon Problemleri. |
| 11 | Belirsiz İntegraller. Entegrasyon Teknikleri Belirli İntegral. |
| 12 | Belirsiz İntegraller. Entegrasyon Teknikleri Belirli İntegral. |
| 13 | Calculus`un Temel Teoremi. Eğriler ve devinim yüzeyinin alanı arasındaki alan. |
| 14 | Devrim katıları, silindirik kabuklarla hacimler, yay uzunluğu. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1 George B.Thomas, Maurice D. Weir, Joel R.Hass, Thomas'Calculus 11th Edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 5 | 5 | 25 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 157 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,23 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel matematik bilgisi ve teoremlerini bilir | 5 |
| Ö2 | Mühendislikte matematiğin uygulamalarını bilir | 5 |
| Ö3 | Sayısal hesaplamaları ve analizi bilir | 5 |
| Ö4 | Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerini oluşturur ve bunları simüle eder. | 5 |
