İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05381197 | Yığma Yapıların Tasarım İlkeleri | 4 | Bahar | 8 | 2+1+0 | 2 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmed Cavit ZİYA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmed Cavit ZİYA | A-Z33 | [email protected] | 7316 |
Dersin İçeriği
Yığma yapı ve malzemelerinin tanıtılması, proje donelerinin verilmesi. Yığma yapı projesinde kullanılacak tuğla ve harç özelliklerinin araştırılması. Yığma yapının TBDY 2018 yönetmeliğine göre bina yüksekliğinin belirlenmesi. Kalıp planının çizilmesi, yatay ve düşey hatılların TBDY 2018 yönetmeliğine uygun yerleştirilmesi. Döşeme yük analizi ve döşeme betonarme hesabının yapılması. Merdiven hesabı. Yatay hatıllara yük aktarılması. Zemin kat duvarlarına yük aktarılması. Kayma rijitlik merkezi hesabı. Deprem hesabı. Kayma gerilmesi hesabı. Duvar altı temel tasarımının yapılması. Statik proje çizimleri. Proje teslimi.
Dersin Amacı
Yığma yapı sistemini tanıma ve her türlü yığma yapının yönetmeliklere uygun hesabını yapabilme becerisi kazandırmaktır Yığma yapı sistemini tanıma ve her türlü yığma yapının yönetmeliklere uygun hesabını yapabilme becerisi kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.3.51 | 1,7 |
| Ö2 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.4.27 | 1,7 |
| Ö3 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.6.12 | 1,7 |
| Ö4 | Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. | P.7.8 | 1,7 |
| Ö5 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.9.33 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yığma yapı ve malzemelerinin tanıtılması, proje donelerinin verilmesi. |
| 2 | Yığma yapı projesinde kullanılacak tuğla ve harç özelliklerinin araştırılması. |
| 3 | Yığma yapının TBDY 2018 yönetmeliğine göre bina yüksekliğinin belirlenmesi. |
| 4 | Kalıp planının çizilmesi, yatay ve düşey hatılların TBDY 2018 yönetmeliğine uygun yerleştirilmesi. |
| 5 | Döşeme yük analizi ve döşeme betonarme hesabının yapılması. |
| 6 | Merdiven hesabı. |
| 7 | Yatay hatıllara yük aktarılması. |
| 8 | Zemin kat duvarlarına yük aktarılması. |
| 9 | Kayma rijitlik merkezi hesabı. |
| 10 | Deprem hesabı. |
| 11 | Kayma gerilmesi hesabı. |
| 12 | Duvar altı temel tasarımının yapılması. |
| 13 | Statik proje çizimleri. |
| 14 | Proje teslimi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aydınoğlu M.N., Celep Z., Özer E., Sucuoğlu H., 2012; Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik Açıklamalar ve Örnekler Kitabı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 40 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 14 | 3 | 42 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 216 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P6 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Bir yığma yapıyı grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | - | - | - | - | 5 |
