İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05381193 | Temel İnşaatı Projesi | 4 | Bahar | 8 | 2+1+0 | 2 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra URAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Esra URAY | A-Z34 | [email protected] | 7312 |
Dersin İçeriği
Zeminin fiziksel özelliklerini yorumlama ve deprem yönetmeliğine göre temel tasarımı yapmak. Taşıma gücü analizi, oturma analizi ve sıvılaşma analizi yapmak. Zayıf nitelikli zeminlerde yapı stabilitesi açısıdan gerekli önlemleri almak.
Dersin Amacı
İnşaat alanında zemin etütlerinden elde edilen zemin parametreleri ve yapı bilgisi kullanılarak temel ve derin kazı destekleme sisteminin tasarlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | SPT deney verisine dayalı zemin parametrelerini hakkında bilgi sahibi olur ve/veya belirler | P.2.127 | 1,7 |
| Ö2 | Temel taşıma gücü, gerilme artışları, oturma, iksa sistemi ve/veya sıvılıaşma konularında bilgi sahibi olur ve/veya hesaplar | P.2.128 | 1,7 |
| Ö3 | Araziden SPT deneyi ile elde edilen sonuçlara göre zemin profili ve sondaj logu hazırlar | P.4.24 | 1,7 |
| Ö4 | Radye temel, kazık temel ve/veya derin kazı destekleme sistemlerinin tasarımı yapar | P.4.25 | 1,7 |
| Ö5 | SPT deney verilerine göre sıvılaşma analizi yapar | P.4.26 | 1,7 |
| Ö6 | Proje çizimlerini ve metraj hesaplamalarını yapar ve proje hesapları raporunu hazırlar | P.6.9 | 1,7 |
| Ö7 | Proje çizimlerini ve metraj hesaplamalarını yapar ve proje hesapları raporunu hazırlar | P.7.11 | 1,7 |
| Ö8 | Proje çizimlerini ve metraj hesaplamalarını yapar ve proje hesapları raporunu hazırlar | P.9.32 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Proje ile ilgili genel bilginin verilmesi ve proje donesi teslimi |
| 2 | Deney sonuçları kullanılarak her sondaj kuyusu için zemin sınıflarının (USCS) belirlenmesi, SPT darbe sayılarının derinlikle değişim grafiklerinin çizilmesi, sondaj logu hazırlama, zemin profilinin belirlenmesi |
| 3 | İksa sistemi (ankrajlı kazıklı perde) tasarlanması |
| 4 | Radye temel taşıma gücü ve oturma analizlerinin yapılması |
| 5 | Sıvılaşma analizinin yapılması |
| 6 | Tekil kazığın ve kazık grubu için taşıma gücü ve oturma analizlerinin yapılması |
| 7 | Proje tasarım verilerinin verilmesi |
| 8 | Zemin profili ve sondaj loglarının kontrol edilmesi |
| 9 | Kazıklı ankrajlı perde tasarımın kontrolünün yapılması |
| 10 | Radye temel taşıma gücü ve oturma analizlerinin kontrolü |
| 11 | Sıvılaşma analizlerinin kontrol edilmesi |
| 12 | Kazık temel tasarımın kontrol edilmesi |
| 13 | Proje hesaplarının ve proje çizimlerinin kontrol edilmesi |
| 14 | Toplam maliyetin belirlenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Geoteknik Mühendisliği ve Temel İnşaatı, Orhan, M, Cilt1-2, Gazi Kitabevi |
| Temel Mühendisliğine Giriş Bayram, Ali Uzuner, Derya Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 60 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 14 | 3 | 42 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 216 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P6 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | SPT deney verisine dayalı zemin parametrelerini hakkında bilgi sahibi olur ve/veya belirler | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Temel taşıma gücü, gerilme artışları, oturma, iksa sistemi ve/veya sıvılıaşma konularında bilgi sahibi olur ve/veya hesaplar | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Araziden SPT deneyi ile elde edilen sonuçlara göre zemin profili ve sondaj logu hazırlar | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Radye temel, kazık temel ve/veya derin kazı destekleme sistemlerinin tasarımı yapar | - | 5 | - | - | - |
| Ö5 | SPT deney verilerine göre sıvılaşma analizi yapar | - | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Proje çizimlerini ve metraj hesaplamalarını yapar ve proje hesapları raporunu hazırlar | - | - | 5 | - | - |
| Ö7 | Proje çizimlerini ve metraj hesaplamalarını yapar ve proje hesapları raporunu hazırlar | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Proje çizimlerini ve metraj hesaplamalarını yapar ve proje hesapları raporunu hazırlar | - | - | - | - | 5 |
