İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05380037 | Yapım Yönetimi | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kamil AKIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kamil AKIN | A-Z27 | [email protected] | 7315 |
Dersin İçeriği
Proje Yönetimi (Yapı Gereksinimleri, Ön Etütler, Projelerin Planlanması).
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi, yapı ve bina işletme, yönetim ve organizasyonunda temel görevler, inşaat mühendisinin fonksiyonu, planlama, denetim, düzenleme, projelendirme, boyutlandırma gibi pek çok önemli ve teknik unsurun iletilmesi, öğretilmesi. Yönetici ve plancı teknik elemanın şantiye kurulmasında yönetiminde hukuksal denetimde temel ön ve son bilgilerinin değerlendirilmesi. Deneyimin önemi, iş, işyeri, ekip ve ferdi çalışma düzenlerinin tanıtımı. İşyeri işletiminin temel unsurlarının tanıtımı.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İş akış diyagramlarını oluşturarak iş programı yapar. | P.10.8 | 1 |
| Ö2 | Proje uygulamaları için gerekli malzemeleri ilgili standartlara olarak uygun olarak en ekonomik şekilde temin eder. | P.10.9 | 1 |
| Ö3 | Yapı makinelerine ait özellikleri ve kullanım alanlarını bilerek, uygulamada makine seçimi yapar. | P.10.10 | 1 |
| Ö4 | Şantiye kurarak organizasyonun yapar. | P.10.11 | 1 |
| Ö5 | Proje uygulamaları için gerekli makine ve ekipmanları belirleyerek temin eder. | P.10.12 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | ""Proje"" kavramının tanımı, demir üçgen, projenin tarafları |
| 2 | Proje ömür döngüsü, proje döngüsü yönetimi |
| 3 | Proje dokümantasyonu |
| 4 | Şantiye ve şirket organizasyonları |
| 5 | Satınalma yöntemleri |
| 6 | Satınalma yöntemleri |
| 7 | İnşaat sözleşmeleri |
| 8 | İnşaat sözleşmeleri |
| 9 | İnşaat projelerinde risk |
| 10 | Zaman yönetimi |
| 11 | Zaman yönetimi |
| 12 | Bütçe ve nakit akış yönetimi |
| 13 | Bütçe ve nakit akış yönetimi |
| 14 | ""Proje"" kavramının tanımı, demir üçgen, projenin tarafları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Barrıe, D.S. and B.C. Paulson (1984), Professional Construction Management, Mc.Graw-Hill Book Co. Inc., New York |
| Berkman, A.F. (1981), Şantiye Tekniği, Birsen Kitabevi Yayınları, İstanbul, | |
| Erişkon, A. (1973), Yapı İşletmesi, Şantiye Tekniği ve İş İdaresi Dersleri, KTÜ Müh. Mim. Fak. İnşaat Müh. Böl.: Trabzon. | |
| Genya, Y. (1986), Yapı İşleri Tatbikatı, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 1 | 3 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 97 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,23 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | İş akış diyagramlarını oluşturarak iş programı yapar. | 5 |
| Ö2 | Proje uygulamaları için gerekli malzemeleri ilgili standartlara olarak uygun olarak en ekonomik şekilde temin eder. | 5 |
| Ö3 | Yapı makinelerine ait özellikleri ve kullanım alanlarını bilerek, uygulamada makine seçimi yapar. | 5 |
| Ö4 | Şantiye kurarak organizasyonun yapar. | 5 |
| Ö5 | Proje uygulamaları için gerekli makine ve ekipmanları belirleyerek temin eder. | 5 |
