İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05380035 | İnşaat Mühendisliğinde Tasarım ve Projelendirme (Bitirme Projesi) | 4 | Bahar | 8 | 2+2+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İlgili anabilim dalının projesi
Dersin Amacı
Öğrenilen bilgileri ve becerileri kullanarak bir mühendislik probleminin tasarım yapılarak çözülmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.3.18 | 5,6 |
Ö2 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.4.3 | 5,6 |
Ö3 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.6.3 | 5,7 |
Ö4 | Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. | P.7.5 | 5,6 |
Ö5 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.9.9 | 5,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
2 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
3 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
4 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
5 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
6 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
7 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
8 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
9 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
10 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
11 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
12 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
13 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
14 | Dersi veren öğretim üyeleri tarafından dönem başında belirlenip ilan edilecektir. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İlgili derslerin kaynakları, TSE standartları, Yönetmelikler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 30 (%) |
Projeler | 1 | 70 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 14 | 6 | 84 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P6 | P7 | P9 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | 5 | 5 | 5 | - | 5 |
Ö2 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | 5 | 5 | 5 | - | 5 |
Ö3 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | 5 | 5 | 5 | - | 5 |
Ö4 | Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. | - | - | - | 5 | - |
Ö5 | Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | 5 | 5 | 5 | - | 5 |