İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371179 | Geoteknik Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 2+1+0 | 3 | 8 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra URAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Esra URAY | A-Z34 | [email protected] | 7312 |
Dersin İçeriği
Geoteknik stabilite problemleri ve dayanma yapıları
Dersin Amacı
Geoteknik alanında karşılaşılan stabilite problemlerinin yazılım kullanılarak modellenmesi, çözülmesi ve yorumlanması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Geoteknik stabilite problemlerin sayısal olarak çözülmesi hakkında bilgi sahibi olur. | P.4.21 | 1,7 |
| Ö2 | Geoteknik stabilite problemlerin yazılım kullanarak analitik olarak modeller ve sonuçları yorumlar. | P.4.22 | 1,7 |
| Ö3 | Yazılım kullanarak geoteknik stabilite problemini tasarlar ve projelendirir. | P.4.23 | 1,7 |
| Ö4 | Yazılım kullanarak geoteknik stabilite problemini tasarlar ve projelendirir. | P.7.10 | 1,7 |
| Ö5 | Geoteknik stabilite problemlerin sayısal olarak çözülmesi hakkında bilgi sahibi olur. | P.9.29 | 1,7 |
| Ö6 | Geoteknik stabilite problemlerin yazılım kullanarak analitik olarak modeller ve sonuçları yorumlar. | P.9.30 | 1,7 |
| Ö7 | Yazılım kullanarak geoteknik stabilite problemini tasarlar ve projelendirir. | P.9.31 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Geoteknik Tasarıma Giriş |
| 2 | Geoteknik Tasarıma Giriş |
| 3 | Dayanma duvarı tasarımı |
| 4 | Dayanma duvarı tasarımı |
| 5 | Dayanma duvarı tasarımı |
| 6 | Dayanma duvarı tasarımı |
| 7 | Dayanma duvarı tasarımı |
| 8 | İksa sistemi tasarımı |
| 9 | İksa sistemi tasarımı |
| 10 | Yüzeysel temel tasarımı |
| 11 | Öğrenci Geoteknik Proje Haftalık Kontrol |
| 12 | Öğrenci Geoteknik Proje Haftalık Kontrol |
| 13 | Öğrenci Geoteknik Proje Haftalık Kontrol |
| 14 | Öğrenci Geoteknik Proje Haftalık Kontrol |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Temel Mühendisliğine Giriş, Bayram Ali Uzuner, Derya Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 246 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Geoteknik stabilite problemlerin sayısal olarak çözülmesi hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | - | - |
| Ö2 | Geoteknik stabilite problemlerin yazılım kullanarak analitik olarak modeller ve sonuçları yorumlar. | 5 | - | - |
| Ö3 | Yazılım kullanarak geoteknik stabilite problemini tasarlar ve projelendirir. | - | - | - |
| Ö4 | Yazılım kullanarak geoteknik stabilite problemini tasarlar ve projelendirir. | - | 5 | - |
| Ö5 | Geoteknik stabilite problemlerin sayısal olarak çözülmesi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | 5 |
| Ö6 | Geoteknik stabilite problemlerin yazılım kullanarak analitik olarak modeller ve sonuçları yorumlar. | - | - | 5 |
| Ö7 | Yazılım kullanarak geoteknik stabilite problemini tasarlar ve projelendirir. | - | - | - |
