İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371177 | Ulaşım Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 2+1+0 | 3 | 8 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR | A-Z31 | [email protected] | 7696 |
Dersin İçeriği
Arazi Verisinin OluşturulmasıProje Bilgilerinin Oluşturulması, Yatay Güzergah Tanımlama, Arazi Enkesitlerini ve Kilometre Referans Listesi Dosyasını Oluşturmak, Düşey Güzergah Tanımlama, Rakortman Tanımlama, Platform ve Duvar Tanımlama ve Enkesitlerini Oluşturma, Kesit Işlemleri, Alan ve Hacim Hesabı, Brükner Dengelemesi, Şevli Kotlu Plan, Enkesit ve Boykesit Çizimleri, Metraj Hesapları, Proje Paftalarının Oluşturulması, Projenin 3 Boyutlu Sunumu
Dersin Amacı
Karayolu projesi hazırlama aşamaları hakkında bilgi vermek ve bilgisayar ortamında örnek bir proje hazırlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Karayolu projesi hazırlama programlarından en az birini öğrenir. | P.4.20 | 1,7 |
| Ö2 | Karayolu hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenir. | P.7.9 | 1,7 |
| Ö3 | Karayolu projesine ait tasarım esasları öğrenir ve bilgisayar ortamında uygular. | P.9.28 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Arazi Verisinin Oluşturulması |
| 2 | Proje Bilgilerinin Oluşturulması |
| 3 | Yatay Güzergah Tanımlama |
| 4 | Arazi Enkesitlerini ve Kilometre Referans Listesi Dosyasını Oluşturmak |
| 5 | Düşey Güzergah Tanımlama |
| 6 | Platform Oluşturma |
| 7 | Enkesitleri Oluşturma |
| 8 | Kesit İşlemleri |
| 9 | Alan ve Hacim Hesabı |
| 10 | Brükner Dengelemesi |
| 11 | Plan, Enkesit ve Boykesit Çizimleri |
| 12 | Metraj Hesapları |
| 13 | Proje Paftalarının Oluşturulması |
| 14 | Projenin 3 Boyutlu Sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 246 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Karayolu projesi hazırlama programlarından en az birini öğrenir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Karayolu hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenir. | - | 5 | - |
| Ö3 | Karayolu projesine ait tasarım esasları öğrenir ve bilgisayar ortamında uygular. | - | - | 5 |
