İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371171 | Çelik Yapılarda Bilgisayar Uygulamaları | 4 | Güz | 7 | 2+1+0 | 3 | 8 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Serdar ÇARBAŞ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Serdar ÇARBAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çelik yapıların tasarımının yapılması, kesitlerinin belirlenmesi, belirlenen kesitlere uygun birleşim detaylarının hesaplanması, çelik yapının üç boyutlu çizilmesi, montaj ve kesim paftalarının oluşturulması.
Dersin Amacı
Bir çelik yapının tasarımını yapmak, kesitlerini belirlemek birleşim detaylarını hesaplamak, çelik yapıyı üç boyutlu çizmek ve pafta oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çelik binanın tasarımını gerçekçi kısıtlar altında yapar. | P.2.124 | 1 |
| Ö2 | Çelik binanın birleşim detaylarını hesaplar. | P.2.125 | 1 |
| Ö3 | Çelik binayı üç boyutlu çizer. Paftalarını hazırlar. | P.2.126 | 1 |
| Ö4 | Çelik binanın tasarımını gerçekçi kısıtlar altında yapar. | P.3.42 | 1 |
| Ö5 | Çelik binanın birleşim detaylarını hesaplar. | P.3.43 | 1 |
| Ö6 | Çelik binayı üç boyutlu çizer. Paftalarını hazırlar. | P.3.44 | 1 |
| Ö7 | Çelik binanın tasarımını gerçekçi kısıtlar altında yapar. | P.4.14 | 1 |
| Ö8 | Çelik binanın birleşim detaylarını hesaplar. | P.4.15 | 1 |
| Ö9 | Çelik binayı üç boyutlu çizer. Paftalarını hazırlar. | P.4.16 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, dersin kapsamının anlatılması |
| 2 | Çelik yapıya etki eden yük hesaplarının yapılması |
| 3 | Çelik yapıya etki eden yüklerin tasarım programında tanımlanması |
| 4 | Çelik yapıyı gerçekçi kısıtlar altında analiz edilmesi |
| 5 | Çelik yapıda kullanılan kesitlerin belirlenmesi |
| 6 | Belirlenen kesitlere göre birleşim hesaplarının yapılması |
| 7 | Çelik birleşimlerin analiz edilmesi |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Çelik yapının üç boyutlu çizilmesi |
| 10 | Çelik yapının üç boyutlu çizilmesi |
| 11 | Çelik yapının üç boyutlu çizilmesi |
| 12 | Çelik yapının üç boyutlu çizilmesi |
| 13 | Çelik yapının paftalarının hazırlanması |
| 14 | Çelik yapının paftalarının hazırlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 246 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çelik binanın tasarımını gerçekçi kısıtlar altında yapar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Çelik binanın birleşim detaylarını hesaplar. | 5 | - | - |
| Ö3 | Çelik binayı üç boyutlu çizer. Paftalarını hazırlar. | 5 | - | - |
| Ö4 | Çelik binanın tasarımını gerçekçi kısıtlar altında yapar. | - | 5 | - |
| Ö5 | Çelik binanın birleşim detaylarını hesaplar. | - | 5 | - |
| Ö6 | Çelik binayı üç boyutlu çizer. Paftalarını hazırlar. | - | 5 | - |
| Ö7 | Çelik binanın tasarımını gerçekçi kısıtlar altında yapar. | - | - | 5 |
| Ö8 | Çelik binanın birleşim detaylarını hesaplar. | - | - | 5 |
| Ö9 | Çelik binayı üç boyutlu çizer. Paftalarını hazırlar. | - | - | - |
