İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05371157 Ulaşım ve Trafik Mühendisliğinde Tasarım 4 Güz 7 2+1+0 2 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Ertuğrul ASİLOĞULLARI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Ertuğrul ASİLOĞULLARI A-Z33 [email protected] 7316
Dersin İçeriği
Ulaştırma sistemlerinin planlama, tasarım yapım süreçlerinde kullanılan uygulamaya yönelik tekniklerini temel mühendislik bilgilerinide kullanarak anlamalarını ve bu sistemlerin önemine vurgu yapmayı amaçlamaktır..
Dersin Amacı
Ulaşım ve trafik mühendisliği tasarımına ait mühendislik bilgi ve becerilerini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
P9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.3.41 1,7
Ö2 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.4.13 1,7
Ö3 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.6.8 1,7
Ö4 Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. P.7.8 1,7
Ö5 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.9.27 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ulaştırma sistemlerine giriş
2 Genel kavramlar ve tanımlar
3 Trafik planlaması
4 Trafik planlamasında tasarım
5 Tasarım kriterleri -1
6 Tasarım krıterleri -2
7 Proje trafiğinin hesaplanması proje standartlarının seçimi
8 Sıfır çizğisi çalışması geçki araştırması
9 Karayolları geometrik elemanlarının tasarımı -1
10 Karayolları geometrik elemanlarının tasarımı -2
11 Karayolları geometrik elemanlarının tasarımı -3
12 En kesit- Boy kesit tasarımı
13 Kavşak düzenlemesi
14 Proje teslimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders notları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 40 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 14 8 112
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 216
Toplam Yük / 30 7,20
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P6 P7 P9
Ö1 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. 5 - - - -
Ö2 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. - 5 - - -
Ö3 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. - - 5 - -
Ö4 Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. - - - 5 -
Ö5 Bir sistemi grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. - - - - 5