İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05371153 Çelik Yapı Tasarımı 4 Güz 7 2+1+0 2 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Serdar ÇARBAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Çelik yapıların tanımı, Çatı kaplama ve birleştirme vasıtalarının seçimi, Kar ve rüzgar yükü hesabı, Aşık Tahkiki, Rijit çelik çerçevelerin modellenmesi ve analizi, Optimum çerçeve ağırlığınn belirlenmesi, Çelik çerçeve taşıma gücü hesabı Düğüm noktalarının teşkili (kaynaklı birleşimler), Düğüm noktalarının teşkili (bulonlu birleşimler), Ankastre kolon ayağı hesabı, Metraj ve çizimlerin hazırlanması .
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi, bir çelik yapının boyutlandırılması ve birleşim tiplerinin detaylandırılması hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
P4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
P9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.3.39 1,7
Ö2 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.4.11 1,7
Ö3 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.6.6 1,7
Ö4 Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. P.7.8 1,7
Ö5 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. P.9.25 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çelik yapıların tanımı
2 Çatı kaplama ve birleştirme vasıtalarının seçimi
3 Kar ve rüzgar yükü hesabı
4 Aşık Tahkiki
5 Rijit çelik çerçevelerin modellenmesi ve analizi
6 Optimum çerçeve ağırlığınn belirlenmesi
7 Çelik çerçeve taşıma gücü hesabı - 1
8 Çelik çerçeve taşıma gücü hesabı - 2
9 Düğüm noktalarının teşkili (kaynaklı birleşimler)
10 Düğüm noktalarının teşkili (bulonlu birleşimler)
11 Ankastre kolon ayağı hesabı
12 Metraj ve çizimlerin hazırlanması - 1
13 Metraj ve çizimlerin hazırlanması - 2
14 Proje sunumu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Odabaşı, Y. (2000), Ahşap ve Çelik Yapı Elemanları.
Salmom, G., Johnson E., (1996) Steel Structures-Design and Behavior, Prentice Hall
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 40 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 14 8 112
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 211
Toplam Yük / 30 7,03
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P6 P7 P9
Ö1 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. 5 - - - -
Ö2 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. - 5 - - -
Ö3 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. - - 5 - -
Ö4 Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. - - - 5 -
Ö5 Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. - - - - 5