İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371153 | Çelik Yapı Tasarımı | 4 | Güz | 7 | 2+1+0 | 2 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Serdar ÇARBAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çelik yapıların tanımı, Çatı kaplama ve birleştirme vasıtalarının seçimi, Kar ve rüzgar yükü hesabı, Aşık Tahkiki, Rijit çelik çerçevelerin modellenmesi ve analizi, Optimum çerçeve ağırlığınn belirlenmesi, Çelik çerçeve taşıma gücü hesabı Düğüm noktalarının teşkili (kaynaklı birleşimler), Düğüm noktalarının teşkili (bulonlu birleşimler), Ankastre kolon ayağı hesabı, Metraj ve çizimlerin hazırlanması .
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi, bir çelik yapının boyutlandırılması ve birleşim tiplerinin detaylandırılması hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
| P9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.3.39 | 1,7 |
| Ö2 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.4.11 | 1,7 |
| Ö3 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.6.6 | 1,7 |
| Ö4 | Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. | P.7.8 | 1,7 |
| Ö5 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | P.9.25 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çelik yapıların tanımı |
| 2 | Çatı kaplama ve birleştirme vasıtalarının seçimi |
| 3 | Kar ve rüzgar yükü hesabı |
| 4 | Aşık Tahkiki |
| 5 | Rijit çelik çerçevelerin modellenmesi ve analizi |
| 6 | Optimum çerçeve ağırlığınn belirlenmesi |
| 7 | Çelik çerçeve taşıma gücü hesabı - 1 |
| 8 | Çelik çerçeve taşıma gücü hesabı - 2 |
| 9 | Düğüm noktalarının teşkili (kaynaklı birleşimler) |
| 10 | Düğüm noktalarının teşkili (bulonlu birleşimler) |
| 11 | Ankastre kolon ayağı hesabı |
| 12 | Metraj ve çizimlerin hazırlanması - 1 |
| 13 | Metraj ve çizimlerin hazırlanması - 2 |
| 14 | Proje sunumu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Odabaşı, Y. (2000), Ahşap ve Çelik Yapı Elemanları. |
| Salmom, G., Johnson E., (1996) Steel Structures-Design and Behavior, Prentice Hall |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 40 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 14 | 8 | 112 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 211 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P6 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Hazırladığı projeyi yazılı rapor haline getirir ve sözlü olarak sunar. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Çelik bir endüstri yapısını grubuyla beraber veya bireysel olarak gerçekçi kısıtlar altında ve modern tasarım yöntemlerini kullanarak proje haline getirir. | - | - | - | - | 5 |
