İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05371151 Su Temini Mühendisliğinde Tasarım 4 Güz 7 2+1+0 2 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Nüfus projeksiyonu, su ihtiyacının tespiti, su alma yapılarının tasarımı, isale hattının hidrolik hesapları ve tasarımı, hazne hesabı, şebeke hesabı
Dersin Amacı
Bir bölgenin içme suyu ihtiyacının karşılanması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
P6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 5
P7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. P.3.38 1,7
Ö2 Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. P.6.5 1,7
Ö3 Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. P.7.7 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Proje verilerinin dağıtılması, proje hakkında genel bilgi verilmesi
2 Yerleşim yeri hakkında bilgi toplanması
3 Nüfus projeksiyonu ve su ihtiyaç hesaplarının yapılıp, grafiklerinin çizilmesi
4 Membalardan su alınması için hidrolik hesaplar ve su alma yapılarının tasarımı
5 Membalardan su alma yapılarının çizimlerinin yapılması
6 Kuyulardan su alma yapılarının hidrolik hesapları ve tasarımı
7 Kuyularda su alma yapılarının çizimlerinin yapılması
8 Eksikliklerin giderilmesi
9 İletim hattının hidrolik hesaplarının yapılıp projelendirilmesi
10 İletim hattının boykesitinin ve hidrolik profilinin çizilmesi
11 İçmesuyu haznesinin hesabı ve tasarımı
12 İçmesuyu haznesinin çizimlerinin yapılması
13 İçmesuyu şebekesinin hidrolik hesaplarının yapılması, boru çaplarının belirlenmesi
14 İçmesuyu şebekesinin, hesap ve inşa planlarının yapılması, düğüm noktası detayalarının çizilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders notları, yönetmelikler
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 60 (%)
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 14 8 112
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 211
Toplam Yük / 30 7,03
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P6 P7
Ö1 Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. 5 - -
Ö2 Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. - 5 -
Ö3 Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. - - 5