İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371151 | Su Temini Mühendisliğinde Tasarım | 4 | Güz | 7 | 2+1+0 | 2 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Nüfus projeksiyonu, su ihtiyacının tespiti, su alma yapılarının tasarımı, isale hattının hidrolik hesapları ve tasarımı, hazne hesabı, şebeke hesabı
Dersin Amacı
Bir bölgenin içme suyu ihtiyacının karşılanması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
| P7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. | P.3.38 | 1,7 |
| Ö2 | Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. | P.6.5 | 1,7 |
| Ö3 | Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. | P.7.7 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Proje verilerinin dağıtılması, proje hakkında genel bilgi verilmesi |
| 2 | Yerleşim yeri hakkında bilgi toplanması |
| 3 | Nüfus projeksiyonu ve su ihtiyaç hesaplarının yapılıp, grafiklerinin çizilmesi |
| 4 | Membalardan su alınması için hidrolik hesaplar ve su alma yapılarının tasarımı |
| 5 | Membalardan su alma yapılarının çizimlerinin yapılması |
| 6 | Kuyulardan su alma yapılarının hidrolik hesapları ve tasarımı |
| 7 | Kuyularda su alma yapılarının çizimlerinin yapılması |
| 8 | Eksikliklerin giderilmesi |
| 9 | İletim hattının hidrolik hesaplarının yapılıp projelendirilmesi |
| 10 | İletim hattının boykesitinin ve hidrolik profilinin çizilmesi |
| 11 | İçmesuyu haznesinin hesabı ve tasarımı |
| 12 | İçmesuyu haznesinin çizimlerinin yapılması |
| 13 | İçmesuyu şebekesinin hidrolik hesaplarının yapılması, boru çaplarının belirlenmesi |
| 14 | İçmesuyu şebekesinin, hesap ve inşa planlarının yapılması, düğüm noktası detayalarının çizilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları, yönetmelikler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 60 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 14 | 8 | 112 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 211 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. | - | 5 | - |
| Ö3 | Bir bölgenin su temini ihtiyacı için yönetmelik ve gerçekçi kısıtlar altında gerekli tasarımları yapar, raporunu hazırlar ve sözlü sunumunu yapar. | - | - | 5 |
