İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371127 | Sulama ve Drenaj | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ | A-Z25 | [email protected] | 7486 |
Dersin İçeriği
Sulamanın tanımı amacı önemi, Toprak bitki su ilişkileri, Bitki su tüketimi hesabı, Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı, Sulama yöntemleri, Açık kanal sulama sistemlerinin elemanları ve tasarım, kanaletli sulama sistemlerinin elemanları ve tasarım, Tarımsal drenajın tanımı, Tarım arazilerinde drenaj ihtiyacı ve drenaj sistemlerinin tasarımı, damla sulama ve yağm urlama sulama sistemleri hakkında bilgi.
Dersin Amacı
Suyun ve sulamanın önemi, tarımsal bitkilerin sulama zamanının planlanması, bitkilerin sulama suyu ihtiyacının hesaplanması, sulama sistemlerinin sınıflandırılması, açık kanal sulama sistemlerinin tasarımı, kanaletli sulama sistemlerinin tasarımı, damla sulama ve yağmurlama sulama sistemleri hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sulamanın amacını ve önemini bilir. | P.1.107 | 1 |
| Ö2 | Bitkiler için sulama suyu ihtiyacını hesaplar. | P.2.116 | 1 |
| Ö3 | Kanaletli sistemlerin hidrolik hesaplarını yapar. | P.2.117 | 1 |
| Ö4 | Drenaj sistemlerinin hidrolik hesaplarını yapar. | P.2.118 | 1 |
| Ö5 | Açık kanal sulama sistemlerinin tasarıma yönelik hidrolik hesaplarını yapar. | P.3.37 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sulamanın tanımı amacı önemi |
| 2 | Toprak bitki su ilişkileri |
| 3 | Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı |
| 4 | Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı |
| 5 | Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı |
| 6 | Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı |
| 7 | Açık kanal sulama sistemlerinin elemanları |
| 8 | Açık kanal sulama sistemlerinin tasarımı |
| 9 | The definition of agricultural drainage |
| 10 | Drainage surveys, Drainage network and its elements, Drainage systems. |
| 11 | Drenaj sistemlerinin tasarımı |
| 12 | Kanaletli sulama sistemlerinin elemanları |
| 13 | Kanaletli sulama sistemlerinin tasarımı |
| 14 | Damlama-sulama ve yağmurlama sulama sistemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 149 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Sulamanın amacını ve önemini bilir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bitkiler için sulama suyu ihtiyacını hesaplar. | - | 5 | - |
| Ö3 | Kanaletli sistemlerin hidrolik hesaplarını yapar. | - | 5 | - |
| Ö4 | Drenaj sistemlerinin hidrolik hesaplarını yapar. | - | 5 | - |
| Ö5 | Açık kanal sulama sistemlerinin tasarıma yönelik hidrolik hesaplarını yapar. | - | - | 5 |
