İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
05371127 Sulama ve Drenaj 4 Güz 7 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru çözümü
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ A-Z25 [email protected] 7486
Dersin İçeriği
Sulamanın tanımı amacı önemi, Toprak bitki su ilişkileri, Bitki su tüketimi hesabı, Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı, Sulama yöntemleri, Açık kanal sulama sistemlerinin elemanları ve tasarım, kanaletli sulama sistemlerinin elemanları ve tasarım, Tarımsal drenajın tanımı, Tarım arazilerinde drenaj ihtiyacı ve drenaj sistemlerinin tasarımı, damla sulama ve yağm urlama sulama sistemleri hakkında bilgi.
Dersin Amacı
Suyun ve sulamanın önemi, tarımsal bitkilerin sulama zamanının planlanması, bitkilerin sulama suyu ihtiyacının hesaplanması, sulama sistemlerinin sınıflandırılması, açık kanal sulama sistemlerinin tasarımı, kanaletli sulama sistemlerinin tasarımı, damla sulama ve yağmurlama sulama sistemleri hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
P2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
P3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sulamanın amacını ve önemini bilir. P.1.107 1
Ö2 Bitkiler için sulama suyu ihtiyacını hesaplar. P.2.116 1
Ö3 Kanaletli sistemlerin hidrolik hesaplarını yapar. P.2.117 1
Ö4 Drenaj sistemlerinin hidrolik hesaplarını yapar. P.2.118 1
Ö5 Açık kanal sulama sistemlerinin tasarıma yönelik hidrolik hesaplarını yapar. P.3.37 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sulamanın tanımı amacı önemi
2 Toprak bitki su ilişkileri
3 Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı
4 Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı
5 Bitki su tüketimi ve sulama zamanının planlanması, planlanmasında kullanılan yöntemler ve uygulanacak sulama suyu miktarı
6 Sulamada su kayıpları ve sulama randımanı
7 Açık kanal sulama sistemlerinin elemanları
8 Açık kanal sulama sistemlerinin tasarımı
9 The definition of agricultural drainage
10 Drainage surveys, Drainage network and its elements, Drainage systems.
11 Drenaj sistemlerinin tasarımı
12 Kanaletli sulama sistemlerinin elemanları
13 Kanaletli sulama sistemlerinin tasarımı
14 Damlama-sulama ve yağmurlama sulama sistemleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders notları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 15 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 149
Toplam Yük / 30 4,97
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3
Ö1 Sulamanın amacını ve önemini bilir. 5 - -
Ö2 Bitkiler için sulama suyu ihtiyacını hesaplar. - 5 -
Ö3 Kanaletli sistemlerin hidrolik hesaplarını yapar. - 5 -
Ö4 Drenaj sistemlerinin hidrolik hesaplarını yapar. - 5 -
Ö5 Açık kanal sulama sistemlerinin tasarıma yönelik hidrolik hesaplarını yapar. - - 5