İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371111 | Yapı Sistemleri | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Abdulkerim İLGÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Abdulkerim İLGÜN | A-Z29 | [email protected] | 7298 |
Dersin İçeriği
Yapı Mühendisliğinin Tarihçesi. Yapı Tanımı. Taşıyıcı Sistemlerin Sınıflandırılması. Taşıyıcı Sistem Tasarımının Hedefleri.
Dersin Amacı
Taşıyıcı sistem seçimi ve düzenlemesi ile ilgili genel bilgiler vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Taşıyıcı sistemlerin tasarımı ile ilgili bilgi sahibi olur. | P.1.101 | 1 |
| Ö2 | Temel çeşitlerini bilir. | P.1.102 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yapı Mühendisliğinin Tarihçesi. Yapı Tanımı. Taşıyıcı Sistemlerin Sınıflandırılması. Taşıyıcı Sistem Tasarımının Hedefleri |
| 2 | Yükler. Taşıyıcı Sistem Problemlerinin Tanımlanması. Ulusal ve Uluslararası Yönetmelikler |
| 3 | Taşıyıcı Sistem Biçimi. Fonksiyonel Sorunlar |
| 4 | Yük Taşıyan Duvarlar ve Döşemeler |
| 5 | Yüksek Yapılar |
| 6 | Büyük Açıklıklı Yapılar |
| 7 | Kabuklar, Kubbeler, Katlanmış Plaklar |
| 8 | Kabuklar, Kubbeler, Katlanmış Plaklar |
| 9 | Köprüler, Çatı Sistemleri. Uzay Sistemler, Kablolu Yapılar |
| 10 | Taşıyıcı Sistem Seçimi. Uygulamalar |
| 11 | Taşıyıcı Sistemlerde Yaratıcılık, Alternatif Formlar |
| 12 | Sürdürülebilirlik Kavramı ve Sürdürülebilir Taşıyıcı Sistemler |
| 13 | Sürdürülebilirlik Kavramı ve Sürdürülebilir Taşıyıcı Sistemler |
| 14 | Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | J.Ambrose, D.Vergun (2001). Simplified Building Design for Wind and Earthquake Force. John Wiley. |
| M.Salvadori M.Levy (1981). Structural Design in Architecture. Prentice Hall |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 144 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Taşıyıcı sistemlerin tasarımı ile ilgili bilgi sahibi olur. | 5 |
| Ö2 | Temel çeşitlerini bilir. | 5 |
