İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05371105 | Tünel Açma Teknikleri | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ertuğrul ASİLOĞULLARI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Ertuğrul ASİLOĞULLARI | A-Z33 | [email protected] | 7316 |
Dersin İçeriği
Saha etütleri, tünel boykesiti ve en kesit seçimi, tünel açma yöntemleri, NATM ve TBM ile tünel açma teknikleri, tünel ölçüm metotları.
Dersin Amacı
Bir yeraltı tünelinin açılmasına yönelik olarak hangi şart ve durumda hangi tünel açma yöntemi seçilecek, hangi kazı ve destekleme sistemin seçilmesi gerektiği kavramı oluşturmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tünel yapımının hangi durumlarda hangi metotla yapılması gerektiğini belirler | P.2.89 | 1 |
| Ö2 | Tasarlanan tünelin yapım uygulama metotlarını tanımlar | P.2.90 | 1 |
| Ö3 | Tünel kaplamasının yapımında gerekli işlem basamaklarını tasarlar | P.2.91 | 1 |
| Ö4 | Tünel yapım yöntemlerinde karşılaştırmalı bilgiye sahip olur | P.2.92 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tünelciliğin tanımı ve tünel terminolojisi |
| 2 | Dünyada ve Türkiye de tünelcilik |
| 3 | Galeriler, şaftlar ve destekleme yöntemleri |
| 4 | Tünel uygulama esasları -1 |
| 5 | Tünel uygulama esasları -2 |
| 6 | Tünel tasarımı |
| 7 | Tünel güzergah seçimi |
| 8 | Tünel inşaa yöntemleri seçimi |
| 9 | NATM yöntemi ile tünel yapımı-1 |
| 10 | NATM yöntemi ile tünel yapımı-2 |
| 11 | TBM yöntemi ile tünel yapımı-1 |
| 12 | TBM yöntemi ile tünel yapımı-2 |
| 13 | Tünellerde karşılaşılan özel durumlar |
| 14 | Tünellerde ölçüm metotları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 144 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Tünel yapımının hangi durumlarda hangi metotla yapılması gerektiğini belirler | 5 |
| Ö2 | Tasarlanan tünelin yapım uygulama metotlarını tanımlar | 5 |
| Ö3 | Tünel kaplamasının yapımında gerekli işlem basamaklarını tasarlar | 5 |
| Ö4 | Tünel yapım yöntemlerinde karşılaştırmalı bilgiye sahip olur | 5 |
