İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05361083 | Enerji Yöntemleri ve Yapı Sistemleri | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Atilla ÖZÜTOK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Atilla ÖZÜTOK | A-Z23 | [email protected] | 7487 |
Dersin İçeriği
Dış ve İç Kuvvetlerin İşinin Hesabı, Çubuklarda iç enerji, Virtüel İş İlkesi, Virtüel Yerdeğiştirme İlkesi, Virtüel Kuvvet İlkesi, Toplam Potansiyel Enerji İlkesi, Tamamlayıcı enerji ilkesi, Castigliano Teoremleri
Dersin Amacı
Mühendislik mekaniği problemlerinin çözümünde kullanılan Enerji yöntemlerini kullanarak sistem analizi yapmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Enerji kuramları yardımıyla çubuk sistemler veya karmaşık geometriye sahip sistemlerin analizini yapar | P.2.75 | 1 |
| Ö2 | Problem analizlerinde çağın gerektirdigi yöntemleri ve araçları kullanır | P.4.7 | 1 |
| Ö3 | Mühendislik uygulamalarına ait problemleri enerji yöntemlerini kullanarak çözer | P.4.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş, Dış ve İç Kuvvetlerin İşinin Hesabı |
| 2 | Çubukta İç Enerji |
| 3 | Tesir Katsayıları |
| 4 | Virtüel İş İlkesi |
| 5 | Virtüel Yerdeğiştirme İlkesi |
| 6 | Virtüel Kuvvet İlkesi |
| 7 | Toplam Potansiyel Enerji İlkesi |
| 8 | TPE ile Eksenel Kuvvet Etkisindeki Çubuklar |
| 9 | Eğilme Çubuğunda Toplam Potansiyel Enerji |
| 10 | Hiperstatik Sistemler |
| 11 | Tamamlayıcı Enerji İlkesi |
| 12 | Castigliano Teoremleri |
| 13 | Hiperstatik Sistemlerin Çözümü |
| 14 | Hiperstatik Sistemlerin Çözümü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aköz Y., Enerji Yöntemleri ve Yapı Sistemleri, Birsen Yayınevi, 2005. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 152 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Enerji kuramları yardımıyla çubuk sistemler veya karmaşık geometriye sahip sistemlerin analizini yapar | 5 | - |
| Ö2 | Problem analizlerinde çağın gerektirdigi yöntemleri ve araçları kullanır | - | 5 |
| Ö3 | Mühendislik uygulamalarına ait problemleri enerji yöntemlerini kullanarak çözer | - | 5 |
