İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05361081 | Barajlar ve Bağlamalar | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR | A-Z31 | [email protected] | 7696 |
Dersin İçeriği
Baraj ve Bağlamanın Tanımı ve Genel Bilgiler; Baraj ve Bağlamanın Yerinin Seçimi; Baraj ve Bağlamanın Yapılma Amaçları; Baraj ve Bağlamanın Çevreye Etkileri; Baraj ve Bağlamanın Sınıflandırılması; Baraj ve Bağlamanın Tipinin Seçimi, Baraj ve Bağlamaya Etki Eden Kuvvetler, Dolusavaklar, Dip Savaklar, Batardolar.
Dersin Amacı
Baraj ve bağlama tiplerinin tanıtılması, projelendirme esaslarının verilmesi, tipinin seçilmesi ve projelendirilmesi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Baraj haznelerinin tasarımını öğrenir. | P.1.93 | 1 |
| Ö2 | Barajların ve bağlamaların tipinin seçimine etkili parametreleri öğrenir. | P.2.73 | 1 |
| Ö3 | Barajların ve bağlamaların değişik tiplerinin boyutlandırma esaslarını öğrenir. | P.2.74 | 1 |
| Ö4 | Barajların ve bağlamaların özellikleri ve tasarım esasları hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenir. | P.11.18 | 1 |
| Ö5 | Barajların ve bağlamaların bakımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olup ve yorumlayabilme yeteneği elde eder. | P.11.19 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Baraj ve Bağlamanın Tanımı ve Genel Bilgiler |
| 2 | Baraj ve Bağlamanın Yerinin Seçimi, Yapılma Amaçları, Çevreye Etkileri, Sınıflandırılması |
| 3 | Baraj ve Bağlamaların Yerinin Seçimi, Yapılma Amaçları, Çevreye Etkileri, Sınıflandırılması |
| 4 | Hazneler Hakkında Genel Bilgiler |
| 5 | Hazneler Hakkında Genel Bilgiler |
| 6 | Akışkanlar Statiği-Uygulamalar |
| 7 | Akışkanlar Statiği-Uygulamalar |
| 8 | Barajlar-Ağırlık Barajları |
| 9 | Kemer Barajlar, Ağırlık Kemer Barajlar |
| 10 | Dolgu Barajların Genel Özellikleri, Toprak Dolgu Barajlar, Kaya Dolgu Barajlar |
| 11 | Dolu Savaklar ve Enerji Kırıcı Yapılar |
| 12 | Dip Savaklar |
| 13 | Batardolar |
| 14 | Bağlamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Su Kaynakları Mühendisliği, Mehmet Berkün, Birsen Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 149 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P11 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Baraj haznelerinin tasarımını öğrenir. | 5 | - | - |
| Ö2 | Barajların ve bağlamaların tipinin seçimine etkili parametreleri öğrenir. | - | 5 | - |
| Ö3 | Barajların ve bağlamaların değişik tiplerinin boyutlandırma esaslarını öğrenir. | - | 5 | - |
| Ö4 | Barajların ve bağlamaların özellikleri ve tasarım esasları hakkında kavramları ve bunlara ait temel ifadeleri öğrenir. | - | - | 5 |
| Ö5 | Barajların ve bağlamaların bakımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olup ve yorumlayabilme yeteneği elde eder. | - | - | 5 |
