İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05360025 | Su Kaynakları Mühendisliği | 3 | Bahar | 6 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ | A-Z25 | [email protected] | 7486 |
Dersin İçeriği
Su kaynaklarının geliştirilmesi, nüfus projeksiyonu, su kaynaklarından su temini amaçlı su alınması, su temini sistemlerinin tasarımı, kanalizasyon sistemlerinin tasarımı, yağmursuyu sistemlerinin tasarımı
Dersin Amacı
Su kaynaklarının geliştirilmesi hakkında genel bilgi vermek ve gerekli yöntemleri öğretmek; Su teminin sistemlerinin tasarımına ait bilgileri öğretmek; atıksu uzaklaştırma sistemeleri hakkında bilgi vermek; kanalizasyon sistemlerinin tasarımına ait bilgileri vermek; yağmursuyu uzaklaştırma sistemlerinin tasarımına ait bilgileri vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Su alma yapılarının tasarımını yapar | P.2.47 | 1,3 |
| Ö2 | İçme suyu sistemlerinin ögelerini (isale hattı, hazne, şebeke) tasarlar | P.2.48 | 1,3 |
| Ö3 | Kanalizasyon sistemlerini tasarlar | P.2.49 | 1,3 |
| Ö4 | Yağmursuyu uzaklaştırma sistemlerini tasarlar | P.2.50 | 1,3 |
| Ö5 | Su alma yapılarının tasarımını yapar | P.3.9 | 1,3 |
| Ö6 | İçme suyu sistemlerinin ögelerini (isale hattı, hazne, şebeke) tasarlar | P.3.10 | 1,3 |
| Ö7 | Kanalizasyon sistemlerini tasarlar | P.3.11 | 1,3 |
| Ö8 | Yağmursuyu uzaklaştırma sistemlerini tasarlar | P.3.12 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş; Su kaynaklarının geliştirilmesi |
| 2 | İçme suyu temini, nüfus projeksiyonu |
| 3 | Su ihtiyacının hesaplanması |
| 4 | Su alma yapıları - membalar |
| 5 | Su alma yapıları-Su kuyuları |
| 6 | Göl ve nehirlerden su alma |
| 7 | İsale hatları |
| 8 | Hazneler ve şebekeler |
| 9 | Kanalizasyon sistemleri |
| 10 | Kanalizasyon sistemlerinin tasarımı |
| 11 | Yamursuyu uzaklaştırma sistemleri |
| 12 | Şehirsel yağmursuyu uzaklaştırma sistemlerinin tasarımı |
| 13 | Barajlar |
| 14 | Sulama ve Drenaj |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders notları |
| Water Resources Engineering, David A Chin, 2nd Ed., 2006 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 126 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Su alma yapılarının tasarımını yapar | 5 | - |
| Ö2 | İçme suyu sistemlerinin ögelerini (isale hattı, hazne, şebeke) tasarlar | 5 | - |
| Ö3 | Kanalizasyon sistemlerini tasarlar | 5 | - |
| Ö4 | Yağmursuyu uzaklaştırma sistemlerini tasarlar | 5 | - |
| Ö5 | Su alma yapılarının tasarımını yapar | - | 5 |
| Ö6 | İçme suyu sistemlerinin ögelerini (isale hattı, hazne, şebeke) tasarlar | - | 5 |
| Ö7 | Kanalizasyon sistemlerini tasarlar | - | 5 |
| Ö8 | Yağmursuyu uzaklaştırma sistemlerini tasarlar | - | 5 |
