İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05351063 | Hidrolojide İstatistik Metodlar | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru çözümü |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR | A-Z31 | [email protected] | 7696 |
Dersin İçeriği
Tüm Hidrolojik parametrelerin rastgele davranışlarını inceleme.
Dersin Amacı
Öğrencilerin hidrolojik çalışmalarda rasgele karakterdeki olayların incelenmesinde olasılık teorisi ve istatistik bilgilerini kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hidrolojik çalışmalarda rasgele karakterdeki olayları kavrar | P.2.68 | 1 |
| Ö2 | Hidrolojik olaylarda olasılık teorisini kullanır. | P.2.69 | 1 |
| Ö3 | Hidrolojik olayları modeller | P.3.19 | 1 |
| Ö4 | Hidrolojik olayları modeller | P.4.6 | 1 |
| Ö5 | Hidrolojik olaylarda istatistik bilgilerini kullanır | P.5.21 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hidrolojide istatistik yöntemlerin önemi ve olasılık teorisi. |
| 2 | Frekans dağılımları. Dağılımların parametreleri ve tahmini. |
| 3 | Kesikli değişkenlerin olasılık dağılımları ve kullanımı. |
| 4 | Sürekli değişkenlerin olasılık dağılımları ve kullanımı. |
| 5 | Taşkınların frekans analizi. |
| 6 | Proje periyodu ve risk. |
| 7 | Örnekleme dağılımları ve istatistik hipotezler. |
| 8 | Korelasyon ve regresyon. |
| 9 | Hidrolojik süreçler. |
| 10 | Akış serilerinin modellenmesi. Mevsimlik modeller. |
| 11 | Sentetik serilerin türetilmesi. |
| 12 | Biriktirme haznelerinin hesabı. |
| 13 | Rippl diyagramı. |
| 14 | Sentetik akış serileri kullanarak biriktirme haznelerinin hesabı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bayazıt, M., Hidrolojide İstatistik Yöntemler, İ.T.Ü.İnşaat Fakültesi , 223 ss, 1981. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 1 | 30 | 30 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 151 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Hidrolojik çalışmalarda rasgele karakterdeki olayları kavrar | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Hidrolojik olaylarda olasılık teorisini kullanır. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Hidrolojik olayları modeller | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Hidrolojik olayları modeller | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Hidrolojik olaylarda istatistik bilgilerini kullanır | - | - | - | 5 |
