İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05340013 | Akışkanlar Mekaniği | 2 | Bahar | 4 | 4+0+0 | 4 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Mehmet Faik SEVİMLİ | A-Z25 | [email protected] | 7486 |
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, sıvıların özellikleri, durgun haldeki akışkanlar, hareket halindeki akışkanlar.
Dersin Amacı
Akışkanlar Mekaniği ile ilgili temel kavramlar ile sıvıların özellikleri, hidrostatik, akışkanların kinematiği ve akış tipleri konularını kavramak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Akışkanların fiziksel özelliklerini bilir, konuyla ilgili problemleri çözer. | P.1.62 | 1,3 |
| Ö2 | Hidrostatik basıncı, bir noktadaki basıncı, basıncın derinlikle değişimini ve basıncın manometreler yardımıyla bulunmasını bilir. | P.1.63 | 1,3 |
| Ö3 | Yüzeylere gelen hidrostatik basınç kuvvetlerini, suyun kaldırma kuvvetini bilir. Baraj kapakları (dolu savaklar) ve gövdelerinin bu kuvvetler altında stabilitesini inceler. | P.2.14 | 1,3 |
| Ö4 | Kütlenin korunumu, enerjinin korunumu ve momentumun korunumu denklemlerini bilir ve ilgili problemlerde uygular. | P.2.15 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş; Akışkanların Özellikleri |
| 2 | Akışkanların fiziksel ve kimyasal özellikleri |
| 3 | Basınç |
| 4 | Akışkanların Basınçı; bir noktada basıncın ölçülmesi |
| 5 | Bir yüzeye etki eden akışkan basıncı |
| 6 | Yüzdürme ve Flotasyon |
| 7 | Kontrol hacmi için integral formda temel denklemler |
| 8 | Dahili sıkıştırılamayan viskoz akış |
| 9 | Harici sıkıştırılamayan viskoz akış |
| 10 | Akışkanların Temel Denklemleri-Süreklilik denklemi |
| 11 | Akışkanların Temel Denklemleri-Enerji denklemi (Bernoulli Denklemi) |
| 12 | Akışkanların Temel Denklemleri-Momentum denklemi (İmpuls-Momentum Denklemi) |
| 13 | Akışkanların Temel Denklemleri-Problem uygulamaları |
| 14 | Akışkanların Temel Denklemleri-Problem uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fundamentals of Fluid Mechanics, Jack B. Evett & Cheng Liu, Mc Graw Hill |
| Mechanics of Fluids, Potter M.C., Wiggert D.C., Brooks/Cole, California, 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 126 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Akışkanların fiziksel özelliklerini bilir, konuyla ilgili problemleri çözer. | 5 | - |
| Ö2 | Hidrostatik basıncı, bir noktadaki basıncı, basıncın derinlikle değişimini ve basıncın manometreler yardımıyla bulunmasını bilir. | 5 | - |
| Ö3 | Yüzeylere gelen hidrostatik basınç kuvvetlerini, suyun kaldırma kuvvetini bilir. Baraj kapakları (dolu savaklar) ve gövdelerinin bu kuvvetler altında stabilitesini inceler. | - | 5 |
| Ö4 | Kütlenin korunumu, enerjinin korunumu ve momentumun korunumu denklemlerini bilir ve ilgili problemlerde uygular. | - | 5 |
