İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05340009 | Mekanik-Dinamik | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Atilla ÖZÜTOK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Atilla ÖZÜTOK | A-Z23 | [email protected] | 7487 |
Dersin İçeriği
Maddesel Noktanın Kinematiği, Maddesel Noktanın Kinetiği, Maddesel Nokta Sistemleri, Rijit Cisim Kinematiği, Rijit Cisim Kinetiği
Dersin Amacı
Mühendislik öğrencilerine hareketin çalışmasında sağlam temeller, harekete neden olan kuvvetler ve Newton yasaları, enerji ve momentum prensiplerini kullanarak katı cisimler için ilişkilerini sağlar ve adi diferansiyel denklemlerle yönetilen sistemleri sunar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Konum, yer değiştirme, hız ve ivme kavramlarını tanıtmak. | P.1.52 | 1 |
| Ö2 | Parçacık hareketini düz bir çizgi boyunca incelemek ve bu hareketi grafiksel olarak göstermek. | P.1.53 | 1 |
| Ö3 | Farklı koordinat sistemlerini kullanarak eğri bir yol boyunca parçacık hareketini araştırmak. | P.1.54 | 1 |
| Ö4 | Newton'un İkinci Hareket Yasasını ifade etmek, kütle ve ağırlığı tanımlamak. | P.1.55 | 1 |
| Ö5 | Farklı koordinat sistemleriyle hareket denklemini kullanarak bir parçacığın ivmeli hareketini analiz etmek. | P.1.56 | 1 |
| Ö6 | İş ve enerji ilkesini geliştirmek ve bunu kuvvet, hız ve yer değiştirme içeren problemlerin çözümünde uygulamak. | P.1.57 | 1 |
| Ö7 | Korunumlu kuvvet kavramını tanıtmak ve enerjinin korunumu teoremini kinetik problemleri çözmek için uygulamak. | P.1.58 | 1 |
| Ö8 | Bir parçacık için doğrusal dürtü ve momentum ilkesini geliştirmek ve bunu kuvvet, hız ve zaman içeren problemlerin çözümünde uygulamak. | P.1.59 | 1 |
| Ö9 | Hareket denklemi ve enerji yöntemlerini kullanarak katı bir cismin sönümsüz bir serbestlik dereceli titreşimini tartışmak. | P.1.60 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş |
| 2 | Mekaniğin prensipleri ve maddesel noktanın kinematiği |
| 3 | Bir boyutlu hareket |
| 4 | İki ve üç boyutlu hareket, Konum,vektörü, Hız ve İvme |
| 5 | Üç Boyutlu Uzayda Hareket |
| 6 | Maddesel Noktanın Kinetiği: Kuvvet ve İvme |
| 7 | Maddesel Noktanın Titreşimi |
| 8 | İki ve Üç Boyutlu Hareket Denklemleri |
| 9 | Lineer İmpuls ve Momentum |
| 10 | İş ve Enerji İlkesi |
| 11 | Merkezsel Hareket |
| 12 | Maddesel Nokta Sistemleri |
| 13 | Rijit Cisim Kinematiği |
| 14 | Rijit Cisim Kinetiği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aköz A. Y., ""Mühendisler için Mekanik DİNAMİK"" Beta |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Konum, yer değiştirme, hız ve ivme kavramlarını tanıtmak. | 5 |
| Ö2 | Parçacık hareketini düz bir çizgi boyunca incelemek ve bu hareketi grafiksel olarak göstermek. | 5 |
| Ö3 | Farklı koordinat sistemlerini kullanarak eğri bir yol boyunca parçacık hareketini araştırmak. | 5 |
| Ö4 | Newton'un İkinci Hareket Yasasını ifade etmek, kütle ve ağırlığı tanımlamak. | 5 |
| Ö5 | Farklı koordinat sistemleriyle hareket denklemini kullanarak bir parçacığın ivmeli hareketini analiz etmek. | 5 |
| Ö6 | İş ve enerji ilkesini geliştirmek ve bunu kuvvet, hız ve yer değiştirme içeren problemlerin çözümünde uygulamak. | 5 |
| Ö7 | Korunumlu kuvvet kavramını tanıtmak ve enerjinin korunumu teoremini kinetik problemleri çözmek için uygulamak. | 5 |
| Ö8 | Bir parçacık için doğrusal dürtü ve momentum ilkesini geliştirmek ve bunu kuvvet, hız ve zaman içeren problemlerin çözümünde uygulamak. | 5 |
| Ö9 | Hareket denklemi ve enerji yöntemlerini kullanarak katı bir cismin sönümsüz bir serbestlik dereceli titreşimini tartışmak. | 5 |
