İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05330008 | Hydrology | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR | A-Z31 | [email protected] | 7696 |
Dersin İçeriği
Hidrolojik çevrim, temel meteorolojik elemanların ölçümü, yağış, buharlaşma, sızma, yer altı suyu, yüzeysel akış ve akım ölçümleri, hidrograf analizi, taşkın hidrolojisine giriş konularını içerir.
Dersin Amacı
Suyun yerkürenin farklı kısımlarındaki döngüsü ile ilgili temel bilgileri ve bu döngünün su mühendisliğindeki önemini öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Su dengesini bilir ve hesaplarını yapar | P.1.44 | 1,3 |
| Ö2 | Bir havza için yağış, buharlaşma, sızma, akış hesaplarını yapar | P.2.7 | 1,3 |
| Ö3 | Akarsu akımına ilişkin hidrograf, anahtar eğrisi, debi süreklilik eğrisi gibi temel tasarım grafiklerini çizer ve hesaplarını yapar | P.2.8 | 1,3 |
| Ö4 | Birim Hidrograf teorisini bilir ve hesaplarını yapar | P.2.9 | 1,3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hidrolojik çevrim |
| 2 | Temel Meteorolojik Elemanların Ölçümü |
| 3 | Yağış |
| 4 | Yağış |
| 5 | Buharlaşma |
| 6 | Sızma |
| 7 | Yer Altı Suyu |
| 8 | Yüzeysel Akış Ve Akım Ölçümleri |
| 9 | Yüzeysel Akış Ve Akım Ölçümleri |
| 10 | Hidrograflar |
| 11 | Hidrograflar |
| 13 | Taşkın Hidrolojisi |
| 14 | Taşkın Hidrolojisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hidroloji Uygulamaları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 122 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Su dengesini bilir ve hesaplarını yapar | 5 | - |
| Ö2 | Bir havza için yağış, buharlaşma, sızma, akış hesaplarını yapar | - | 5 |
| Ö3 | Akarsu akımına ilişkin hidrograf, anahtar eğrisi, debi süreklilik eğrisi gibi temel tasarım grafiklerini çizer ve hesaplarını yapar | - | 5 |
| Ö4 | Birim Hidrograf teorisini bilir ve hesaplarını yapar | - | 5 |
