İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
05330005 | Mukavemet I | 2 | Güz | 3 | 4+0+0 | 4 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Atilla ÖZÜTOK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Atilla ÖZÜTOK | A-Z23 | [email protected] | 7487 |
Dersin İçeriği
Mukavemetin konusu, Kesit tesirleri, Normal Kuvvet, Gerilme, Şekil Değiştirme, Kesme Kuvveti, Atalet Momentleri, Burulma, Eğilme
Dersin Amacı
Matematik model kurma bilgisini ve temel kavramları kullanarak basit mukavemet hallerine ait temel problemlerini anlama ve çözme becerisini kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenci, şekil değiştiren cisimlerin davranışını anlar. | P.1.40 | 1 |
Ö2 | Öğrenci, elastik cisimlerde gerilme ve şekil değiştirme hesabını yapar. | P.1.41 | 1 |
Ö3 | Öğrenci malzemelerin mekanik özelliklerini öğrenir. | P.1.42 | 1 |
Ö4 | Öğrenci emniyet gerilmesi konseptini öğrenir. | P.1.43 | 1 |
Ö5 | Öğrenci normal kuvvet, kesme kuvveti, burulma momenti, eğilme momenti gibi basit mukavemet hallerindeki yapısal elemanları tasarlar. | P.1.73 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş ve Mukavemetin İlkeleri, Çubuk Tanımı, Kesit Tesirleri ve İşaret Kabulleri |
2 | Kesim Metodu, Diferansiyel denklem metodu, Genel Metod |
3 | Eksenel Yük Altında çubuk, Kendi ağırlığında çubuk, Çok kuvvet etkisinde çubuk |
4 | Birleşik çubuk, Sıcaklık etkisi, Hiperstatik problemler |
5 | Üç çubuklu Sistemler, Halka kesit |
6 | Gerilme, Tek eksenli gerilme, Mohr çemberi |
7 | Düzlemde gerilme, Asal Gerilmeler, Gerilme dönüşümü, Mohr çemberi |
8 | Şekil değiştirme, Şekil Değiştirme –yer değiştirme, Şekil değiştirme halinin dönüşümü, Mohr çemberi, Gerilme Şekil Değiştirme İlişkileri |
9 | Kesme Kuvveti, Atalet Momentleri |
10 | Burulma, çubuğun burulması, Gerilme dağılımı, Kesit Boyutlandırması, Hiperstatik Problemler |
11 | Dairesel olmayan çubukların burulması, Açık ve kapalı kesitlerin burulması, |
12 | Eğilme, Düz eğilme |
13 | Düz eğilmede boyutlandırma, |
14 | İki malzemeli çubuğun eğilmesi, |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aköz,AY., Eratlı n.,ve Kadıoğly F.,"Çözümlü Statik-Mukavemet"Birsen ,2016 |
İnan, M., "Cisimleri Mukavemeti", | |
KADIOĞLU N., ENGİN,H., BAKİOĞLU, M., "Mukavemet Problemleri"CiltI, Cilt II, Beta Basım Yayım Dağıtım A.~.1989. | |
KAYAN İ.,",Cisimlerin Mukavemeti", İTÜ matbaası,1987 | |
Omurtag M H,"Mukavemet"Cilt I, II, Birsen Yayınevi~.2005. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Öğrenci, şekil değiştiren cisimlerin davranışını anlar. | 5 |
Ö2 | Öğrenci, elastik cisimlerde gerilme ve şekil değiştirme hesabını yapar. | 5 |
Ö3 | Öğrenci malzemelerin mekanik özelliklerini öğrenir. | 5 |
Ö4 | Öğrenci emniyet gerilmesi konseptini öğrenir. | 5 |
Ö5 | Öğrenci normal kuvvet, kesme kuvveti, burulma momenti, eğilme momenti gibi basit mukavemet hallerindeki yapısal elemanları tasarlar. | 5 |