İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05320006 | Technical Drawing | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 2 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ahmed Cavit ZİYA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ahmed Cavit ZİYA | A-Z33 | [email protected] | 7316 |
Dersin İçeriği
Teknik resim ve önemi, çizim araç ve gereçlerinin tanıtımı, çizim kağıtları, ölçekler, standart çizgi ve çeşitleri, standart yazı yazma, açılar ve doğrular, teğetler, yaylar, kemerler, çokgen çizimi, geometrik çizimler, noktanın izdüşümü, doğrunun izdüşümü, düzlemin izdüşümü, ölçülendirme, kesit görünüşleri, perspektif çizimler, izometrik perspektif. Bilgisayar destekli teknik resim, CAD ortamında çizim oluşturma ve düzenleme, geometrik çizimler,izdüşüm metodları ve görünüşler, perspektif çizimler, kesit görünüşler, ölçülendirme.
Dersin Amacı
Bir noktayı, çizgiyi ve şekli teknik resim kurallarına uygun olarak çizmek, verilen şekli perspektif ve görünüşlerini çizmek, verilen noktayı, çizgiyi, şekli ve 3 boyutlu cisimlerin perspektif ve görünüşlerini CAD porgramı yardımıyla çizmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Teknik resmin temel kurallarını bilir. İnşaat mühendisliği ve mimarlıkta kullanılan ölçülendirme kurallarını uygular. | P.1.30 | 1,3,4,7 |
| Ö2 | Üç boyutlu çizimler yapar. Üç boyutlu hazırlanmış çizimleri iki boyuta indirgeyerek çizer. | P.1.31 | 1,3,4,7 |
| Ö3 | Yatay ve düşey kesitler alarak çizimlerini yapar. | P.1.32 | 1,3,4,7 |
| Ö4 | Mesleği ile ilgili CAD ortamında 2 boyutlu çizimler yapar. | P.3.2 | 1,3,4,7 |
| Ö5 | CAD ortamında planlar oluşturur. Kesitler çizer. Görünüşler çizer. Bir çizimi okur. | P.3.3 | 1,3,4,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Teknik resim ve önemi, çizim araç ve gereçlerinin tanıtımı, çizim kağıtları, ölçekler |
| 2 | Standart çizgi ve çeşitleri (çizgi uygulamaları) |
| 3 | Geometrik çizimler (geometrik çizim uygulamaları) |
| 4 | Noktanın izdüşümü, doğrunun izdüşümü, düzlemin izdüşümü (izdüşüm uygulamaları) |
| 5 | Ölçülendirme (ölçülendirme uygulamaları) |
| 6 | Kesit görünüşleri (kesit uygulamaları) |
| 7 | Perspektif çizimler, izometrik perspektif (perspektif uygulamaları) |
| 8 | CAD Ortamında çizgi oluşturma, çizgi türleri, çizgi türleri düzenlemeleri |
| 9 | CAD`de düzenleme komutları uygulamaları |
| 10 | Ölçülendirme uygulamaları, Yazı ve tarama uygulamaları |
| 11 | CAD Ortamında izometrik çizimler oluşturma |
| 12 | CAD Ortamında plandan kesit çıkarma uygulamaları |
| 13 | CAD çizimlerinde tabakalar oluşturma |
| 14 | CAD Ortamında plandan görünüş çıkarma uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Uygulamalar ile AutoCAD, İsmail Ovalı, Cemal Esen, KODLAB |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 12 | 15 (%) |
| Ödev | 12 | 15 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 12 | 2 | 24 |
| Uygulama | 12 | 2 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 148 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Teknik resmin temel kurallarını bilir. İnşaat mühendisliği ve mimarlıkta kullanılan ölçülendirme kurallarını uygular. | 5 | - |
| Ö2 | Üç boyutlu çizimler yapar. Üç boyutlu hazırlanmış çizimleri iki boyuta indirgeyerek çizer. | 5 | - |
| Ö3 | Yatay ve düşey kesitler alarak çizimlerini yapar. | 5 | - |
| Ö4 | Mesleği ile ilgili CAD ortamında 2 boyutlu çizimler yapar. | - | 5 |
| Ö5 | CAD ortamında planlar oluşturur. Kesitler çizer. Görünüşler çizer. Bir çizimi okur. | - | 5 |
