İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 05310002 | Probability and Statistics | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Vahdettin DEMİR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İnşaat mühendisliğinde istatistiklerin önemi, Set teorisi, Sayma teknikleri: çarpım kuralı, permütasyon, tekrarlı permütasyon, kombinasyonlar, tekrarlı kombinasyonlar, Frekans analizi ve parametrelerin tahmini, Olasılık teorisi, Bayes teoremi, Rastgele deney, örnek uzay, Olayların cebirini ayarlama, Olasılık alanı, Olasılık dağılım fonksiyonları, Sürekli olasılık dağılım modellerinin belirlenmesi, Kesikli olasılık dağılım modellerinin belirlenmesi, Çok değişkenli dağılım, Ortak olasılık dağılımları, Marjinal dağılımlar, Koşullu dağılımlar, Hipotez testleri, Hipotezlerin bir ve iki örneklem testleri
Dersin Amacı
Temel olasılık dağılımlarını ve uygulamalarını tanıtmak, istatistiksel veri analizi tekniklerini ve uygulamalarını öğretmek, olasılık ve istatistik temel kavramlarını öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
| P5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | P.1.14 | 1 |
| Ö2 | Hidrolojik verilerin analizinde uzmanlık kazanır. | P.1.15 | 1 |
| Ö3 | İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır. | P.1.16 | 1 |
| Ö4 | Bir sistem becerisi tasarlamak için uzmanlık kazanır. | P.1.17 | 1 |
| Ö5 | Karayolu, demiryolu, deniz ve havaalanı tesislerinin tasarlanması için veri üretip toplayabilecek uzmanlık kazanır. | P.1.18 | 1 |
| Ö6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | P.2.1 | 1 |
| Ö7 | Hidrolojik verilerin analizinde uzmanlık kazanır. | P.2.2 | 1 |
| Ö8 | İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır. | P.2.3 | 1 |
| Ö9 | Bir sistem becerisi tasarlamak için uzmanlık kazanır. | P.2.4 | 1 |
| Ö10 | Karayolu, demiryolu, deniz ve havaalanı tesislerinin tasarlanması için veri üretip toplayabilecek uzmanlık kazanır. | P.2.5 | 1 |
| Ö11 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | P.5.1 | 1 |
| Ö12 | Hidrolojik verilerin analizinde uzmanlık kazanır. | P.5.2 | 1 |
| Ö13 | İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır. | P.5.3 | 1 |
| Ö14 | Bir sistem becerisi tasarlamak için uzmanlık kazanır. | P.5.4 | 1 |
| Ö15 | Karayolu, demiryolu, deniz ve havaalanı tesislerinin tasarlanması için veri üretip toplayabilecek uzmanlık kazanır. | P.5.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Importance of statistics in civil engineering |
| 2 | Set Theory, Counting techniques: multiplication rule, permutation, Repetitive permutation, combinations, repetitive combinations |
| 3 | Frequency analysis and estimating of parameters |
| 4 | Random Experiment, sample space, set algebra of events, probability space, axiom of probability |
| 5 | Conditional Probability, Bayes theorem |
| 6 | Probability distributions |
| 7 | Determination of Continuous Probability Distribution Models |
| 8 | Determination of Discrete Probability Distribution Models |
| 9 | Multi variable distribution, joint probability distributions, marginal distributions, conditional distributions, |
| 10 | Tests of hypotheses |
| 11 | Tests of hypotheses |
| 12 | Regression and correlation analysis |
| 13 | Regression and correlation analysis |
| 14 | General applications |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Akdeniz F. , 2007, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi. |
| Ross S. , 2010, First Course in Probability, 8th edition, Prentice Hall |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 143 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | 5 | - | - |
| Ö2 | Hidrolojik verilerin analizinde uzmanlık kazanır. | 5 | - | - |
| Ö3 | İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır. | 5 | - | - |
| Ö4 | Bir sistem becerisi tasarlamak için uzmanlık kazanır. | 5 | - | - |
| Ö5 | Karayolu, demiryolu, deniz ve havaalanı tesislerinin tasarlanması için veri üretip toplayabilecek uzmanlık kazanır. | 5 | - | - |
| Ö6 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | - | 5 | - |
| Ö7 | Hidrolojik verilerin analizinde uzmanlık kazanır. | - | 5 | - |
| Ö8 | İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır. | - | 5 | - |
| Ö9 | Bir sistem becerisi tasarlamak için uzmanlık kazanır. | - | 5 | - |
| Ö10 | Karayolu, demiryolu, deniz ve havaalanı tesislerinin tasarlanması için veri üretip toplayabilecek uzmanlık kazanır. | - | 5 | - |
| Ö11 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | - | - | 5 |
| Ö12 | Hidrolojik verilerin analizinde uzmanlık kazanır. | - | - | 5 |
| Ö13 | İstatistiksel analiz yapma, yorumlama, çıkarım yapma ve tahmin etme becerisi kazanır. | - | - | 5 |
| Ö14 | Bir sistem becerisi tasarlamak için uzmanlık kazanır. | - | - | 5 |
| Ö15 | Karayolu, demiryolu, deniz ve havaalanı tesislerinin tasarlanması için veri üretip toplayabilecek uzmanlık kazanır. | - | - | 5 |
