Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| US167 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Caner ARABACI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Jeo-kültürel Yapı ve Önemi, Kültürün Vatan Kurucu Özelliği ya da "Kültürel Vatan", "Adriyatik'ten Çin Seddine"Türk kültürünün Ayak İzleri, Balkanlarda Türk Kültürü= Bulgaristan, Romanya'da Türk Kültürü, Batı Trakya, Girit ve Oniki Ada'da Türk kültürü, Makedonya'da Türk kültürü, Arnavutluk'ta Türk kültürü, Karadağ'da Türk kültürü, Bosna-Hersek'te Türk kültürü, Macaristan'da Türk kültürü, Kosova'da Türk kültürü, Mısır-Filistin'de Türk kültürü, Irak ve Suriye'de Türk kültürü.
Dersin Amacı
Kültürün, vatan kurma, devleti yaşatma, millî birliği sağlamadaki rolünü; sosyal, siyasi, ekonomik gelişmedeki etkisini kavratmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Jeo-kültürel Yapı ve Önemi |
| 2 | Kültürün Vatan Kurucu Özelliği ya da "Kültürel Vatan |
| 3 | "Adriyatik'ten Çin Seddine"Türk kültürünün Ayak İzleri |
| 4 | Balkanlarda Türk kültürü= Bulgaristan |
| 5 | Romanya'da Türk kültürü |
| 6 | Batı Trakya, Girit ve Oniki Ada'da Türk kültürü |
| 7 | Makedonya'da Türk kültürü |
| 8 | Arnavutluk'ta Türk kültürü |
| 9 | Karadağ'da Türk kültürü |
| 10 | Bosna-Hersek'te Türk kültürü |
| 11 | Macaristan'da Türk kültürü |
| 12 | Kosova'da Türk kültürü |
| 13 | Mısır-Filistin'de Türk kültürü |
| 14 | Irak ve Suriye'de Türk kültürü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1 |
| 2 | |
| 3 | |
| 4 | |
| 5 | |
| 6 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
