Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK8453 | Kültürlerarası Yönetim | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Rekabet Üstünlüğünün Kazanılmasında Kültürel Farklılıkların Yönetiminin Rolü ve Önemi Kültür ve Farklılık Kavramları, Kültürel Farklılaşma Boyutları Kültür ve Farklılık Kavramları, Kültürel Farklılaşma Boyutları Kültürlerarası Müzakere Yönetimi Kültürlerarası Çatışma Yönetimi Kültürlerarası İletişim Farklılıkları ve Engelleri Kültürlerarası Yönetimde Motivasyon ve Ödüllendirme Farklı Kültürlerde Liderlik Örgütsel Değişim ve Farklı Kültürlerde Değişim Algısı Kültürlerarası Yönetimde Zaman Yönetimi: Monochronic ve Polychronic Yönelim Kültürlerarası Yönetimde Etik Değerler ve İnançlar Kültürlerarası Yönetimin Yönetim ve İşletme Fonksiyonları Üzerindeki Etkileri
Dersin Amacı
Bu derste kültürlerarası yönetim alanında mevcut literatür ve teoriler incelenerek, öğrencilerin günümüz çok kültürlü işgücü pazarına uygun stratejik seçimleri anlamalarını ve analiz edebilmelerini sağlayacak ve kültürlerarası yönetim becerilerini küresel alanda uygulayabilmelerini mümkün kılacak bilgi birikiminin sağlanması hedeflenmektedir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, ders hakkında genel bilgi ve kaynaklar |
2 | Kültür ve kültürle ilişkili kavramlar |
3 | Kültürlerarası iletişimin tanımı ve önemi |
4 | Kültürlerarası iletişim kuramları |
5 | Düşük ve yüksek bağlamlı kültürler |
6 | Zaman ve mekan kullanımı bakımından kültürlerarası farklılıklar |
7 | Farklı kültürlerde sözlü iletişim |
8 | Farklı kültürlerde sözsüz iletişim |
9 | Hofstedenin kültürel boyutları |
10 | VİZE HAFTASI |
11 | Hofstedenin kültürel boyutları |
12 | Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler |
13 | Kültürlerarası iletişimi etkileyen faktörler |
14 | Kültürlerarası iletişim yeterliği |
15 | Ülke imajları |
16 | FİNAL HAFTASI |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1 |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |