İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
MAK8445 Küresel Tüketici Davranışı 4 Bahar 8 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Tüketici davranışı teorileri, psikolojik ve sosyolojik temeller, tüketim sürecinin çeşitli psikolojik, durumsal, sosyo-kültürel etkenleri; tüketici davranışının pazarlama stratejisinde kullanımı; dünyada ve Türkiye'de pazarlama trendlerini etkileyen tüketici araştırmaları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicilerin karar verme süreçlerinin, bu süreci ve davranışlarını etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin nasıl farklılaşacağının ve bu farklılıkların firmaların pazarlama stratejilerini nasıl etkileyeceğinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışı pazarlama ilişkisi, tüketici davranış modelleri
2 Tüketici davranışını biçimlendiren bireysel farklılıklar
3 Tüketici yaşam tarzları ve pazar bölümlendirme
4 Tüketici davranışını biçimlendiren psikolojik süreçler ve durumsal etkiler
5 Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel etkenler
6 VİZE SINAVLARI
7 VİZE SINAVLARI
8 Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel etkenler (devam)
9 Tüketici karar verme ve satın alma davranışları
10 Tüketicilerin satın alma ve satın alma sonrası davranışları
11 Tüketiciler nasıl düşünürler? Tüketicilerin bilişsel yapıları
12 Tüketici davranışları araştırmaları
13 Yeni tüketici eğilimleri
14 Tüketim toplumu ve tüketim kültürü tartışmaları
15 FİNAL SINAVLARI
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0