Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK8425 | Rekabet Bilgi Sistemleri ve Ticari İstihbarat | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
RZ metodolojisi, Rekabetçi Zeka özellikleri, dünyadaki Rekabetçi Zeka uygulamaları, stratejik analitik araçlar, İnternet için Rekabetçi Zeka araçları, Rekabetçi Zeka Bilgi Sistemi, Rekabetçi Zeka göstergeleri, bilgi güvenliğinin prensipleri.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere Rekabetçi veya Rekabet Zeka (RZ) dinamiklerini tanımlama aşamasından Zeka sistemi uygulamaya ve Rekabetçi Zeka'yi değerlendirme aşamasına kadar gerekli tüm bilgileri vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bilgiden Rekabetçi Zeka`ya |
2 | Rekabetçi Zeka metodolojisi |
3 | Rekabetçi Zeka aktörlerinin özellikleri |
4 | Batı ülkelerinde Rekabetçi Zeka gelişmelerinin karşılaştırılması |
5 | Bilginin ihtiyaçlarını tanımlama |
6 | Bilgi toplama (İnternet hariç) |
7 | Bilgi toplamak için İnternet araçları |
8 | Bilginin analizi, yayılması ve depolanması |
9 | Rekabetçi Zeka sistemini değerlendirme ve sürdürmek için metriklerin geliştirilmesi |
10 | Bilgi Koruması |
11 | Teknoloji şirketlerinin teknoloji, ekonomik ve kültürel bağlamı |
12 | Teknoloji şirketlerinde Rekabetçi Zeka sistemi |
13 | Teknoloji şirketlerinde Rekabetçi Zeka faaliyetlerini desteklemek için Bilgi Sistemlerinin kullanılması |
14 | Teknoloji şirketlerinde Rekabetçi Zeka birimi tarafından elde edilen sonuçlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bisson C (forthcoming in 2014), Competitive Intelligence for SMEs: innovate and export in a global market. Sharp S. (2009). Competitive Intelligence Advantage. Wiley. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |