Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK8305 | Bilgisayar Destekli Mühendislik Analizi | 4 | Bahar | 8 | 2+1+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İlk olarak sonlu elemanlar yönteminin kısa bir tanıtımı yapılacak, ders projesi formatından bahsedilecektir. Bilgisayar Destekli Mühendislik Çalışmalarının Endüstrideki önemi anlatılacaktır. Bigisayar Destekli Mühendislik Çalışmalarında Takip Edilebilecek, Genel Yol Haritasının adımları bir endüstiryel örnek üzerinden anlatılacaktır. Elastik Gerilme Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır. Dersin içeriğine uygun seçilen bir sonlu eleman analiz paket programının menülerini kullanma becerisi farklı analiz örnekleri için öğrencilere öğretilecektir. Bu şekilde öğrencilerin projelerini de daha rahat bir şekilde yapmaları sağlanacaktır. Analiz Programını kullanma becersine yönelik eğitim devam edecektir. Elastoplastik Gerilme Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır. Kararlı Rejim (Steasy-State) Isıl Analizi konusu, gerçek hayatta karşılaşılmış bir endüsriyel problem veya uygulama (yeni tasarım) ile anlatılacaktır. Yorulma, Titreşim, vb. diğer analiz tiplerine yönelik endüstiryel analiz örnekleri gösterilecektir. Öğrencilerin dönem boyunca hazırladıkları projeleri derste sunmaları sağlanacaktır. Sınıf bütününde herbir proje için bir tartışma platformu oluşturularak, derste amaçlanan öğrenme çıktılarının pekiştirilmesi sağlanacaktır.
Dersin Amacı
Bilgisayar Destekli Mühendislik (BDM) çalışmalarında, endüstriyel bir uygulamaya veya probleme yaklaşım, problemin sebeplerini doğru anlama, analiz girdilerinin doğru tespiti, sonuçların doğru yorumlanabilmesi, doğru yargılara varabilme, probleme yönelik doğru çözümler geliştirebilme ve gerektiğinde inisiyatif kullanabilme gibi yetkinliklerin öğrenciye kazandırılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Mühendislik tasarımı ve tasarım süreci. |
2 | Bilgisayar destekli mühendisliğe giriş |
3 | Mühendislik uygulamaları için geometrik modelleme |
4 | Sayısal yöntemler: sonlu eleman yöntemi, sınır elemanı yöntem |
6 | Sayısal yöntemler: Yapısal Analiz |
7 | Ara Sınav |
8 | Sayısal yöntemler: Dinamik Analize Giriş |
10 | Sanayi, üretim, tasarım uygulamaları |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | A. Tizzard, An Introduction to Computer-Aided Engineering, McGraw Hill Book, London, 1994 |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |