İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
MAK7423 Uluslararası Pazar Araştırmaları 3 Bahar 6 2+0+0 2 2
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Faruk ÜNSAÇAR
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İhracattan uluslararası Pazarlamaya Geçiş/ Uluslararası Pazar Araştırmaları/İhracatta Uygun Ürünün Geliştirilmesi/Uluslararası Pazarlama Stratejileri/Stratejik Odaklaşma/ Stratejiden Organizasyona Geçiş/İhracat Sigorta İşlemleri/Banka İşlemleri/Tanıtım/ Yeni Pazarlar/Çeşitli Ülkelerden Uygulamalar.
Dersin Amacı
Uluslararası pazarlama alanına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek , uluslararası pazarlama uygulamaları hakkında gerekli bilgileri vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Uluslar arası Pazarlama Kavramı, Müşteri İhtiyaçları, Rekabet ve Küresel Pazar
2 Uluslar arası Pazarlama Çevresi Ekonomik Çevre, Kültürel Çevre, Politik ve Yasal Çevre, Finansal Çevre, Ulusal ve Uluslar arası Ticarette Dünya ekonomisini düzenleyen kurumlar
3 Uluslararası Pazarlama Araştırmaları, Pazarlama araştırmaları ile Elde Edilen Bilgilerin Önemi
4 Uluslar arası pazarlamada Pazar bölümlendirme gereksini, Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçiminde kriterler
5 Pazarlama planının önemi, küresel pazarlama planları ve stratejileri
6 Uluslararası pazarlamada ürün özellikleri, ürün hattı yönetimi
7 Uluslar arası pazarlamada pazara giriş stratejileri
8 Vize
9 Ara Sınav 1
10 Uluslar arası fiyatlama ve fiyatlamada yükümlülüklerin paylaşımında önemli faktörler
11 Uluslar arası fiyatlama yöntemleri, ihracatta fiyatlama ve uluslar arası pazarlarda fiyat baskısı
12 Stratejik ortaklıklar
13 Uluslar arası pazarlamada dağıtım, doğrudan ve dolaylı ihracat, dışarıda üretim, uluslar arası dağıtım kanalları seçimi, lojistik
14 Uluslar arası pazarlama iletişimi ve tutundurma karması
15 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Uluslararası Pazarlama Stratejisi", Frank BRADLEY
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0