Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MAK7339 | Isıl Sistemlerin Tasarımı ve Termodinamik Optimizasyonu | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ | A-232 | [email protected] | 7581 | Salı 10:00-11:00 |
Dersin İçeriği
Termodinamik analiz-tasarım yazılımı kullanılarak ısıl sistem ve bileşenlerinin tasarımı, analizi, optimizasyonu, incelenen ısıl sistemin termodinamik optimizasyonunun yapılması, bileşen özellikleri ve bunların sistemin genel performansına etkilerinin bilgisayar yazılımı ile incelenmesi
Dersin Amacı
Bu derste, termodinamik analiz-tasarım yazılımının öğretilerek ısıl sistemin termodinamik optimizasyonun yapılması, sistem performansına etkiyen parametrelerin yazılım yardımı ile belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 5 |
| P4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
| P6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
| P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | P.3.1 | 5,6 |
| Ö2 | Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. | P.3.2 | 1 |
| Ö3 | Isıl sistem tasarımında teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır. | P.4.1 | 6 |
| Ö4 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | P.6.1 | 6 |
| Ö5 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | P.7.2 | 5,6 |
| Ö6 | Isıl sistem tasarımı raporu hazırlama beceresi kazanır. | P.7.3 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Termodinamik temellerinin tekrarı |
| 2 | Isıl sistem tasarımına giriş |
| 3 | Termodinamik modelleme ve tasarım analizi |
| 4 | Termodinamiğin ikinci kanunu ve ekserji analizi |
| 5 | Buharlı güç çevrimlerinin ikinci yasa çözümlemesi |
| 6 | Isıl sistem tasarım uygulaması: Organik Rankine Çevrimi |
| 7 | Organik Rankine Çevrimi elemanlarının tasarımı |
| 8 | vize |
| 9 | Organik Rankine Çevrimi performansını belirleyen kriterler |
| 10 | Isıl sistem tasarım yazılımı kullanılarak Organik Rankine Çevriminin analizi |
| 11 | Isıl sistem tasarım yazılımı kullanılarak Organik Rankine Çevriminin optimizasyonu |
| 12 | Isıl sistem tasarımı ile ORC örnek uygulamaları |
| 13 | Isıl sistem tasarım yazılımı ile farklı örneklerin incelenmesi |
| 14 | Isıl sistem tasarım yazılımı kullanılarak yapılan projelerin incelenmesi |
| 15 | Proje sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Design and Optimization of Thermal Systems, Yogesh JALURIA, CRC |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 1 | 15 | 15 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 92 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Karmaşık bir ısıl sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Isıl sistem tasarımında teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Isıl sistem tasarım programı kullanarak proje hazırlar. | - | - | - | 5 |
| Ö6 | Isıl sistem tasarımı raporu hazırlama beceresi kazanır. | - | - | - | 5 |
