Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK6421 | Örgütsel Davranış II | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk ÜNSAÇAR |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış düzlemi, statü, rol, kültür, haberleşme, algılama, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin iş hayatında karılaşabileceği çeşitli davranışsal konular hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, işletmede çalışmaya başladığında pek çok kişinin gözünden kaçan, önemsenmeyen davranış ile ilgili konuların önemini fark etmesini sağlamak ve öğrenciyi iş hayatında karşılaşabileceği davranışlara karşı hazırlayarak ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm bulabilmesini sağlamaktır. Bu dersi alan öğrenci iş hayatında ve günlük yaşamında davranışların önem ve etkisini kavrayabilecektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ve diğer bilimler arasındaki ilişki, davranış ve gereksinimler ilişkisi |
2 | Davranış düzlemi, sosyal statü, rol davranışı, sosyal kurumlar |
3 | Kültür kavramı, kültürü oluşturan öğeler, kültür çeşitleri, kültürün özellikleri, kültür ve benzer kavramlar, kültür-eğitim ilişkisi |
4 | Kültürün- yönetim fonksiyonlarının uygulanmasına etkisi, planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon, kontrol ve kültür ilişkisi |
5 | Sosyal etkileşim aracı olarak haberleşme, haberleşme süreci ve haberleşmenin öğeleri, haberleşmenin temel özellikleri, etkin haberleşmede engeller |
6 | Algılama, algılamayı etkileyen içsel ve dışsal faktörler, algılama-davranış-tutum ilişkisi |
7 | Tutumlar, tutum oluşumu ve tutumu oluşturan faktörler, tutum-davranış ilişkisi, tutum değiştirme ve ilgili kavramlar |
8 | Öğrenme, öğrenme kuramları, öğrenme ilkeleri |
9 | Davranışsal öğrenme kuramları |
10 | Kişilik, kişiliğin davranışsal analizi, kişi-örgüt bütünleşmesi, kişiliği oluşturan faktörler, kişiliğin temel özellikleri, kişiliğin açıklanmasında kuramsal yaklaşımlar |
11 | Gruplar, grup türleri, grupların oluşumu ve işleyişi, grupların özellikleri |
14 | Davranış bilimleri ile ilgili güncel konular |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1 |
2 |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |