Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK6325 | Deneysel Gerilme Analizi | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet ÇELİK |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet ÇELİK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gerilme,bir noktada düzlemsel gerilme durumu, Asal Gerilmeler, Gerilme şekil değiştirme ilişkileri, Birim Şekil Değiştirme-Deformasyon ilişkisi, Asal şekil değiştirmeler ve Mohr çemberi, Deneysel gerilme analizi yöntemleri, Ölçüm sistemleri, Elektrik direnç strain gageler, Elektrik direnç strain gagelerin ölçüm prensibi, Gage konfigurasyonu ve sınıflandırılması, Strain gagelerin yapıştırılması ve ölçüme hazırlık operasyonları, Gage Faktoru ve çapraz duyarlılık katsayısı, Wheatstone köprü devresi, Tam, yarım ve çeyrek Wheatsone köprü devreleri, Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri, Strain Gage Rozetleri ve veri analizi, Şant Direnç kalibrasyonu, fotoelastisite, optik ölçüm yöntemleri
Dersin Amacı
Düzlemsel gerilme analizi hakkında temel bilgileri vermek. Deneysel gerilme analizi yöntemlerini hakkında öğrencileri bilgi sahibi yapmak Strain gage uygulama tekniğini ve Wheatstone köprü devresini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gerilme, Bir noktada düzlemsel gerilme durumu |
2 | Asal Gerilmeler, Gerilme-şekil değiştirme ilişkileri, Birim Şekil Değiştirme-Deformasyon ilişkisi |
3 | Asal şekil değiştirmeler ve Mohr çemberi |
4 | Asal şekil değiştirmeler ve Mohr çemberi |
5 | Deneysel gerilme analizi yöntemleri |
6 | Gage konfigurasyonu ve sınıflandırılması, Strain gagelerin yapıştırılması ve ölçüme hazırlık |
7 | Ölçüm sistemleri, strain gageler |
8 | Gage konfigurasyonu ve sınıflandırılması, Strain gagelerin yapıştırılması ve ölçüme hazırlık operasyonları |
9 | Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri |
10 | Gage Faktoru ve çapraz duyarlılık katsayısı, Wheatstone köprü devresi. |
12 | Tam, yarım ve çeyrek Wheatstone köprü devreleri. |
14 | Strain Gage temelli kuvvet, basınç, potansiyometre ve ivme sensörleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Strain Measurements and Stress Analysis, Akhtar S. Khan, Xinwei Wang, Prentice Hall, 2001. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |