Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK6319 | Enerji Depolama Sistemleri | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Esra HANÇER GÜLERYÜZ | A-232 | [email protected] | 7581 | Salı 10:30-11:30 |
Dersin İçeriği
Enerji depolama sistemlerine giriş ve ileri düzeyde bilgi, Mekanik, elektrokimyasal ve ısıl enerji depolama sistemleri gibi çeşitli enerji depolama sistemleri, Depolama sistemlerinin çevresel etkileri, Enerji depolamanın güneş enerjisi açısından önemi, Pompa Depolamalı Hidroelektrik Santral, Hidrojen depolama sistemleri, Duyulur ve gizli ısı depolama sistemlerinin tanımlanması
Dersin Amacı
Mekanik, kimyasal ve gelişmekte olan alternatifleri içeren enerji depolama tekniklerinin ele alınması, Depolama sistemleri tasarımlarının çevresel etki, maliyet, güvenilirlik ve verimlilik açısından değerlendirilmesi, Yenilenebilir enerji kaynaklarının enerji depolama sistemlerine entegrasyonunun ele alınması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
P7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Enerji depolamanın önemini kavrar ve genel kavramları öğrenir. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Enerji depolama yöntemlerinin çalışma prensipleri, performansına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Uygun enerji depolama yönteminin seçimi hakkında yorum yapar. | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Etkin sunum hazırlama, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | P.7.1 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Temel kavramlar ve enerji depolamanın önemi |
2 | Mekanik enerji depolama |
3 | Mekanik enerji depolama |
4 | Elektrokimyasal enerji depolama |
5 | Elektrokimyasal enerji depolama |
6 | Elektriksel enerji depolama |
7 | Elektriksel enerji depolama |
8 | Ara sınav |
9 | Hidrojen ile enerji depolama |
10 | Hidrojen ile enerji depolama |
11 | Hibrit enerji depoalama |
12 | Termal enerji depolama |
13 | Enerji depolamada gelecekteki yönelimler |
14 | Ödev/sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Thermal energy storage: systems and applications. Dincer, Ibrahim, and Marc Rosen, John Wiley & Sons, 2nd Edition, 2010 |
Passerini S, Barelli L., Baumann M., Peters J., Weil M., Emerging Battery Technologies to Boost the Clean Energy Transition, Springer | |
Enerji Depolama Teknolojileri, Doç. Dr. Behçet Kocaman |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 184 | ||
Toplam Yük / 30 | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P7 |
---|---|---|---|
Ö1 | Enerji depolamanın önemini kavrar ve genel kavramları öğrenir. | 5 | - |
Ö2 | Enerji depolama yöntemlerinin çalışma prensipleri, performansına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | - |
Ö3 | Uygun enerji depolama yönteminin seçimi hakkında yorum yapar. | 5 | - |
Ö4 | Etkin sunum hazırlama, sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | - | 5 |