Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK4203 | Termodinamik II | 2 | Bahar | 4 | 4+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Termodinamiğin İkinci Yasası, Entropi, Sürekli Akış Makinelerin Adyabatik Verimleri, Ekserji ve İkinci Yasa Çözümlemesine Giriş, Kapalı Sistemlerin İkinci Yasa Çözümlemesi, Sürekli Akışlı Açık Sistemlerin İkinci Yasa Çözümlemesi, Gaz-Buhar Karışımları - İklimlendirme
Dersin Amacı
Mühendisliğinin esas ilgi alanlarından biri olan ısı ve iş etkileşimleri ile enerji dönüşümlerinin fiziksel temellerini ve mühendislik uygulamalarını öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Termodinamiğin İkinci Yasası, Entropi, Saf Maddelerin Entropi Değişimi |
2 | Entropi, Saf Maddelerin Entropi Değişimi |
3 | Mükemmel Gazların Entropi Değişimi |
4 | Mükemmel Gazların Entropi Değişimi |
5 | Sürekli Akışlı Cihazların İzantropik Verimleri |
6 | Sürekli Akışlı Cihazların İzantropik Verimleri-Soru Çözümü |
7 | Vize Haftası |
8 | Ekserji: İş Potansiyelinin Bir Ölçüsü |
9 | Ekserji: İş Potansiyelinin Bir Ölçüsü |
10 | İkinci Yasa Verimi, Ekserjinin Azalması İlkesi ve Ekserji Yok Oluşu |
11 | Gaz-Buhar Karışımları ve İklimlendirme |
12 | Gaz-Buhar Karışımları ve İklimlendirme |
13 | Psikrometrik Diyagram ve İklimlendirme Hesapları |
14 | Genel tekrar ve soru çözümü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Yunus A.Çengel , Michael A.Boles , Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik , 2008 |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |