Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MAK4203 | Termodinamik II | 2 | Bahar | 4 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA | A-230 | [email protected] | 7329 | Pazartesi 09.00-10.00 |
Dersin İçeriği
Termodinamiğin İkinci Yasası, Entropi, Sürekli Akış Makinelerin Adyabatik Verimleri, Ekserji ve İkinci Yasa Çözümlemesine Giriş, Kapalı Sistemlerin İkinci Yasa Çözümlemesi, Sürekli Akışlı Açık Sistemlerin İkinci Yasa Çözümlemesi, Gaz-Buhar Karışımları - İklimlendirme
Dersin Amacı
Mühendisliğinin esas ilgi alanlarından biri olan ısı ve iş etkileşimleri ile enerji dönüşümlerinin fiziksel temellerini ve mühendislik uygulamalarını öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Termodinamiğin ikinci yasasını kullanarak sistemin ekserji analizini yapabilir. | P.2.4 | |
| Ö2 | İklimlendirme süreçleriyle ilgili mühendislik problemlerini çözebilir. | P.2.5 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Termodinamiğin İkinci Yasası, Entropi, Saf Maddelerin Entropi Değişimi |
| 2 | Entropi, Saf Maddelerin Entropi Değişimi |
| 3 | Mükemmel Gazların Entropi Değişimi |
| 4 | Sürekli Akışlı Cihazların İzantropik Verimleri |
| 5 | Ekserji: İş Potansiyelinin Bir Ölçüsü |
| 6 | Ekserji: İş Potansiyelinin Bir Ölçüsü |
| 7 | İkinci Yasa Verimi, Ekserjinin Azalması İlkesi ve Ekserji Yok Oluşu |
| 8 | Vize Haftası |
| 9 | Ekserji uygulamalar-soru çözümü |
| 10 | Ekserji uygulamalar-soru çözümü |
| 11 | Gaz-Buhar Karışımları ve İklimlendirme |
| 12 | Gaz-Buhar Karışımları ve İklimlendirme |
| 13 | Psikrometrik Diyagram ve İklimlendirme Hesapları |
| 14 | Genel tekrar ve soru çözümü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yunus A.Çengel , Michael A.Boles , Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik , 2008 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Termodinamiğin ikinci yasasını kullanarak sistemin ekserji analizini yapabilir. | 5 |
| Ö2 | İklimlendirme süreçleriyle ilgili mühendislik problemlerini çözebilir. | 5 |
