Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAK1202 | Engineering Fundamentals | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Makine mühendisliğinin tarihçesi, ilgi alanları ve diğer mühendislik disiplinleriyle olan ilişkileri. Alt dalları, tasarım, malzeme, mekanik ve ısıl birimler. Yeni teknolojiler ve makine mühendisliğinin gelişimindeki eğilimler. Mühendislik Etiği, Girişimcilik ve Özgüven duygusu ile makine mühendislerinin toplumsal sorunlarının çözümüne katkısı. Makine mühendisliğinin başlıca uygulama alanları. Profesyonel yaklaşım ve meslek ahlakı. Makina mühendisinin teknik ve hukuki sorumlulukları. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının iş hukuku ve iş güvenliği açısından irdelenmesi. Meslek kuruluşları. Fabrika gezileriyle destekli, mühendislik ve endüstriyel uygulama örnekleri.
Dersin Amacı
Mühendislik mesleğini ve Etiğini tanıtma Mühendislik problemlerinin çözüm yaklaşımının verilmesi Temel mühendislik konularını öğretme Takım halinde çalışma yeteneğini geliştirme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bir Meslek Olarak Makina Mühendisliği. Mühendis ve Mühendisliğin tanımı |
2 | Enerji ve Makina. Boyutlar, Birimler ve Hata |
3 | Birim analizi yapılması, birim dönüşümlerinin anlatılması ve ilgili uygulamalar |
5 | Ölçme ve kontrol konularının tarifi, kullanılan ölçü aletlerinin tanıtılması |
6 | Boyut ölçme aletleri olarak kumpas, mikrometre ve komparatörün, kontrol aletleri olarak mastarların tanıtılması. Kumpas ve mikrometre ile ölçü okuma uygulamaları yapılması |
7 | Bağlama elemanları, Kaynak bağlantıları, Lehim bağlantıları, Yapıştırma bağlantıları, Civata bağlantıları |
8 | Mesleki ve Etik sorumluluk anlayışına sahip olmanın anlatılması |
9 | Ulusal ve uluslarası standart ve kalite kuruluşlarının tanıtılması. Standart ve Kalitenin tanımı. |
11 | Öğrencilerin Girişimci ve Özgüven sahibi olmalarının anlatılması |
12 | Mühendislik hizmetinin ulusal ve küresel boyutları hakkında bilgi sahibi yapılması |
13 | Ülkemizdeki mühendislik uygulamaları üzerine örneklemeler semineri |
14 | Bir sanayi kuruluşunun ziyaret edilerek, mühendislik uygulamalarının yerinde gözlemlenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cambridge Professional English in Use: ICT (by Santiago Remacha Esteras and Elena Marco Fabre) |
Jonathan Wickert, An Introduction to Mechanical Engineering |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |