Makine Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
Makine Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DUS011 | İspanyolca I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Nilhan TAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kültür tanıtımı, alfabeyi tanıtım, rakamlar, selamlama, vedalaşma, kişisel bilgiler, ülkeler, milliyet, anlaşılmayan bilgi tekrar isteme ve özür dileme.
Dersin Amacı
Basit ifade, sade cümle ve yaygın ifadelerle selamlaşma ve vedalaşma, isim ve milliyet sormak/vermek, yaşını ve memleket sormak/vermek, heceleme ve benzeri beceriler yoluyla kısa süreli iletişim kurma becerisini geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Selamlaşır, isim-yaş-memleket sorar, bu sorulara cevap verir ve vedalaşır. Anlamadığı durumda, tekrar ister. 20'ye kadar rakamları sayar. |
2 | Merhaba, sabah selamlaması, akşam vedalaşması, isim sorma. Bu maksatla en kabul gören dil malzemesi öğrenciye önce işitsel sonra yazısal verilir. Eşleşme yapılarak öğrencilerin bu aktiviteleri yapması istenir. Eşleşme 3 defa değiştirilerek tekrarlanır. |
3 | Geçen haftaki faaliyet yeni diyalog metni ile tekrarlanır. Bilinmedik kelimeler tespit edilir, öğrenilir. Diyalog dinletildikten sonra konuşmaya dökülür. Deftere yazılarak yazma becerisi artırılır. Farklı alfabede yazma faaliyeti yapılır. Öğrenciler birbirinin yazısını okumaya çalışır. |
4 | Merhaba, günaydın, isminiz nedir, soy isminiz nedir, nerelisiniz, teşekkür ederim, tanıştığımıza memnun oldum, iyi akşamlar gibi ifadelerin olduğu bir metin üzerinden eğitim yapılır. Adınızı nasıl hecelersiniz sorusu ile alfabenin öğrenilmesi amaçlanır. Dinleme, okuma, rol yapma, yazma işlemlerinden sonra, öğrencilerden başka ne gibi sorular sorulabileceği huşunda öneriler alınarak devam edilir. |
5 | Rakamlar ve yaş sorma ve söyleme. Artan ve azalan tarzda rakam telaffuzu eğitimi peşinden kaç yaşındasınız, anne-baba kaç yaşında, kardeş kaç yaşında gibi ifadelerin olduğu bir metin işlenir. Teşekkür etmenin önemi ve iki yolu öğretilir. |
6 | Yazı Üretimi: öğrencilerden tek diyalog içinde "merhaba, günaydın, adın soyadın, kaç yaşındasın soruları, teşekkür etme ve güle güle"demeleri istenir. Öğrencilerden, öğrendikleri ile ilgili bir diyalog yazmaları istenir. Yazma esnasında öğretmen önerilerde bulunur. Metin öğrenciler arasında el değiştirir ve yorum istenir. Eşleşme yolu ile hazırladıkları metin konuşulur. Öğrencilerden değerlendirme istenir. |
7 | Yazı Üretimi 2: Önceki hafta faaliyetinin aynı yeni bir ikili konuşma ile başlatılır ve sürdürülür. |
8 | ARA SINAV Önceki haftada yapılan alıştırma aynı sınavda sorulur. Eşleşmelere öğretmen karar verir. Böylece diyaloğun anlamlı olması temin edilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
9 | Milliyet ve Ülke bilgilerini sorup öğrenme: Milliyetin nedir? Hangi ülkedensin? Nerde oturuyorsun? Ülke ve milliyet isimleri öğretilir. Öğrenciler kendilerine yeni isimler alarak diyaloğun uzunluğu artırılır. |
10 | Önceki hafta öğrenilenlerle sınava kadar olan bilgiler birleştirilerek örnek diyalog verilir. Selam, Adınız, soyadınız, Nasılsınız, Kaç Yaşındasın, Milliyetin Ne, memleketin Ne, Teşekkür etme, Güle Güle kısımlarından olan konuşma her öğrenciye yaptırılır. |
11 | Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen? Elbette. Bu ifadeler üçüncü kişi hakkında hazırlanan bir diyalog içinde kullanılır. Onun adını tekrar edebilir misiniz? Yeniden o kişinin adını heceleyebilir misiniz? İfadeleri yeni diyalog içinde verilir. |
12 | İsim, yaş, milliyet gibi sorulardan sonra "Anlayamadım, tekrar eder misin, lütfen?"ifadesi öğretilir. "Tamam, elbette tekrar edebilirim. |
13 | Diyaloglarda cevap şeklinde öğrenilen bilgiler monolog şekle dönüştürülür. Merhaba, benim adım ve benim yaşım, Türküm ve Türkiye'denim, Konya'da oturuyorum, teşekkür ederim, hoşça kalın ifadelerinin olduğu metnin yazılması ve söylenmesi istenir. |
14 | Üçüncü şahsın aynı formatta tanıtımı: anne, baba, kardeş, arkadaş. Öğrenilen bilgi (kelime ve dilbilgisi) be becerinin birleştirilerek sentezi yapılır. Sınava hazırlık. |
15 | FİNAL SINAVI Sözlü yapılır. 6-7 dakika boyunca mülakat. Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin iki öğrenci arasında diyalog şeklinde yapılmasıdır. Öğretmen gerek görürse öğrenci ile kendi konuşur. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aprendemos español |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |