İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
US111 | Almanca V | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Diyalog vasıtası ile uçak bileti satın alma, bilet üzerindeki bilgileri tanıma, havaalanındaki işaretler ve levhaları bilme, pasaport-vize ve bilet ile ilgili soruları anlama ve cevaplama.
Dersin Amacı
Basit, sade ve yaygın ifade ve cümlelerle uçak bileti satın alma, bilet üzerindeki bilgileri anlama, havaalanındaki işaret ve levhaları anlama, pasaport gişesinde sorulan soruları anlama, cevaplayabilme ve ziyaret amacını bildirebilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma ve tanıştırma, dersin hedefleri; öğrenciden istenen davranışlar, malzemeler, disiplin, devamsızlık, sınav tür ve haftalar konuşulur. |
2 | Uçak bileti satın almak için gerekli kelimeler, cümleler ve kalıplar öğretilir. Dil malzemeleri öncelikle işitsel sonra da yazınsal olarak verilir. |
3 | Uçak bileti satın alırken karşılaşılabilecek sorular ve bu sorulara verilen cevaplar öğretilir. Bu hususta soru sorarken veya cevap verirken kullanılan cümlelerin tonlaması ve vurgusu önem arz ediyor. |
4 | 2. ve 3. haftalarda öğretilenler ile ilgili bir alıştırma hazırlanır ve öğrenciler eşleştirilerek yaptırılır. Bu konu ile ilgili örnek teşkil edebilecek bir video izletilebilir. |
5 | Birkaç ülkenin adı ve milliyeti öğretilir (çok bilinen ve özellikle de yabancı öğrencilerin ülkeleri göz önünde tutulmalıdır). Hedef dilde kelimelerin yazılışı ve okunuşu üzerine durulur. Öğrenciler eşleştirilerek gitmek istedikleri bir ülkeyi seçip o ülkeye gitmek için havaalanında bilet satın almaları için kullanacakları cümle ve kalıpları yazmaları istenir. |
6 | Birleştirme: öğrencilerden tek diyalog içinde bilet satan ve satın alan iki kişinin aralarında geçen diyaloğun hazırlamaları ve sunmaları istenir. |
7 | ARA SINAV Sınıf mevcudu 25 kişinin altındaysa soru-cevap şeklinde sözlü olarak yapılır. Bunun için öğretmenin sınavdan önce hazırlaması gereken uygun bazı dil malzemeleri olabilir. (Sınıf mevcudu 25 ise sözlü, üstü ise yazılı sınav yapılır. Sözlü sıvadın kapsam ve tarzı derste yapılanlarla benzer ve aynılık taşır. Yazılı sınavlar çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşluk doldurma ve/veya kısa paragraftan oluşur.) |
8 | Vize sınavından önceki konular üzerinden hatırlatma amacı ile tekrar geçilir. Bununla ilgili bir aktivite hazırlanıp sunulur. |
9 | Bir havaalanında olabilecek tüm levhalar ve ifadeler hedef dilde sunulur. Bu konu ile ilgili bir alıştırma hazırlanır. Bu derste bazı yön belirten kelimeler ( ör: sağ, sol, yukarıda, aşağıda vs.) daha önce öğretilmediyse öğretilir ve ya hatırlatılır. |
10 | Havaalanında herhangi bir yeri bulmak için sorulabilecek sorular ve onlara verilebilecek cevaplar öğrenciler ile birlikte tespit edilip öğretilir. |
11 | Bir Pasaport ve bir bilet üzerindeki tüm bilgiler, ifadeler ve cümleler hedef dilde öğretilir. Bu konuda alıştırma yaptırılır. Öğrencilerden gelecek hafta getirmek üzere pasaportları (yoksa internet üzerinden herhangi bir örnek bulmaları) istenir. |
12 | Öğrenciler eşleştirilir ve pasaportlarındaki bilgileri hedef dilde birbirilerine aktarmaları istenir. İlgili öğretmen bu ders için daha önce internet üzerinden örnek bir bilet resmi bulup sınıfa getirir ve öğrenciler eşleştirilerek birbirilerine nereye gideceklerini ve bilet üzerindeki bilgileri aktarmaları istenir. |
13 | Pasaport kontrol gişesinde sorulabilecek sorular ve verilecek cevaplar öğretilir. Bu konu ile ilgili alıştırma yaptırılır. |
14 | Öğrencileri eşleştirilerek pasaport gişesinde yolcu ve görevli arasında gelişebilecek bir diyaloğu hazırlayıp canlandırmaları istenir. |
15 | FİNAL SINAVI Bütün öğrenilen bilgi ve becerinin yazılı veya soru-cevap şeklinde sözlü olarak test edilmesidir. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |