İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| INS522 | Structural Analysis I | 3 | Güz | 5 | 4+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kamil AKIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Kamil AKIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Genel tanıtım, parçacıkların statiği, rijit cisimlerin statiği, eşdeğer kuvvet sistemleri, denge, makasların analizi, kirişlerin analizi, sürtünme ve yüzeylerin geometrik özellikleri.
Dersin Amacı
Rijit cisimlerin mühendislik mekaniği teorisini, uygulamaları ile birlikte detaylı olarak öğrenmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Genel Bilgiler, Yapı Mühendisliğinin Amacı, Yapı Mühendisliğinde İzlenen Yol, Yapı Statiğinde Yapılan Kabuller, İdealleştirmeler, Yükler |
| 2 | Dış Etkiler, Yapı Sistemlerinin Sınıflandırılması, Kuvvet Sistemleri, Kuvvetler, Yükler, Mesnet Tepkileri, İç Kuvvetler, Denge Denklemleri, Düzlem Sistemlerin Hiperstatiklik Derecesi |
| 3 | Kesit Tesirleri, Düzlem ve Uzay Yapı Sistemlerinin Sabit Yüklere Göre Hesabı |
| 4 | Kesit Tesirleri, Düzlem ve Uzay Yapı Sistemlerinin Sabit Yüklere Göre Hesabı |
| 5 | Kesit Tesirleri, Düzlem ve Uzay Yapı Sistemlerinin Sabit Yüklere Göre Hesabı |
| 6 | Dolu gövdeli sistemler, Konsol Kirişler, Çıkmalı Kirişler, Gerber Kirişleri, Üç mafsallı kemerler ve çerçeveler |
| 7 | Dolu gövdeli sistemler, Konsol Kirişler, Çıkmalı Kirişler, Gerber Kirişleri, Üç mafsallı kemerler ve çerçeveler, üç mafsallı gergili kemerler ve çerçeveler |
| 8 | Kafes sistemlerin sabit yük ve hareketli yük hali için hesabı |
| 9 | Kafes sistemlerin sabit yük ve hareketli yük hali için hesabı |
| 10 | Kafes sistemlerin sabit yük ve hareketli yük hali için hesabı |
| 11 | Karma Sistemlerin sabit yük hali ve hareketli yük hali için hesabı, Kablolar |
| 12 | Karma Sistemlerin sabit yük hali ve hareketli yük hali için hesabı, Kablolar |
| 13 | Yerdeğiştirme ve şekildeğiştirmelerin hesabı, kesit tesirleri ile şekil değiştirmeler arasındaki bağıntılar, sıcaklık değişimiyle şekil değiştirmeler arasındaki bağıntılar |
| 14 | Yerdeğiştirme ve şekildeğiştirmelerin hesabı, kesit tesirleri ile şekil değiştirmeler arasındaki bağıntılar, sıcaklık değişimiyle şekil değiştirmeler arasındaki bağıntılar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | STATICS Hibbeler, STATİK J.L. Meriam |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
