İnşaat Mühendisliği
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Mühendislik Fakültesi
İnşaat Mühendisliği Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AHİ102 | Meslek Ahlakı ve Ahilik | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Meslek ahlakı temel kavramları, Ahlak- meslek ilişkisi, Çocuk gelişiminde etik, Çocuk gelişiminde etik ilkeleri, İş Hayatında Etik Ve Etik Dışı Konular, Mesleki Yozlaşma, Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları, İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak, İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak, Ahilik kavramı, Ahiliğin ilkeleri, Ahiliğin bileşenleri, Ahiliğin toplumsal yararları
Dersin Amacı
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Meslek ahlakı temel kavramları |
2 | Ahlak- meslek ilişkisi |
3 | Çocuk gelişiminde etik, Çocuk gelişiminde etik ilkeleri |
4 | İş Hayatında etik ve etik dışı konular |
5 | Mesleki Yozlaşma |
6 | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları |
7 | Etik Değerlere Uygun Davranışların Sonuçları |
8 | VİZE |
9 | İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak |
10 | İş Yerinde İş Etiğine Uygun Ortamda Çalışmak |
11 | Ahilik kavramı |
12 | Ahiliğin ilkeleri |
13 | Ahiliğin bileşenleri |
14 | Ahiliğin toplumsal yararları |
15 | Ahiliğin toplumsal yararları |
16 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Arslan, M.(2001). İş Ve Meslek Ahlakı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Aydın, İ. (2003). Eğitim Ve Öğretimde Etik, Ankara: Pegem- A Yayıncılık | |
Yapıcı, M.(2005). Okul Ve İnsan, Ankara: Ocak Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |