Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82830104 | Yüksek Lisans Tezi | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 30 | 30 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Belirlenen bir konuda tez hazırlama.
Dersin Amacı
Sosyoloji alanıyla ilgili özgün bir konu ve yöntemde bir tez ortaya koyabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. | 3 |
P2 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. | 4 |
P3 | Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. | 3 |
P4 | Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. | 4 |
P5 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 5 |
Ö2 | Edinilen sosyolojik bilgileri bir bütün olarak anlama ve birleştirme. | P.1.2 | 5 |
Ö3 | Sosyolojik muhayyileyi kullanarak çeşitli toplumsal gerçeklerin ayrımına varma. | P.1.3 | 5 |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmaları ve dönemselleştirmeleri hatırlama. | P.2.1 | 5 |
Ö5 | Sosyal bilimlerde yöntem konusundaki temel kavramları hatırlama. | P.3.1 | 5 |
Ö6 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu derinlemesine anlama. | P.3.2 | 5 |
Ö7 | Sosyolojinin alt disiplinlerini hatırlama, bunlar arasında edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi ana disiplinleri ayırt etme. | P.4.1 | 5 |
Ö8 | Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. | P.4.2 | 5 |
Ö9 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | P.5.3 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Literatür Taraması ve Tez Yazımı |
2 | Literatür Taraması ve Tez Yazımı |
3 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
4 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
5 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
6 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
7 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
8 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
9 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
10 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
11 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
12 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
13 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
14 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Enstitü Tez Yazım Kılavuzu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 21 | 40 | 840 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 900 | ||
Toplam Yük / 30 | 30 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 30 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 3 | - | - | - | - |
Ö2 | Edinilen sosyolojik bilgileri bir bütün olarak anlama ve birleştirme. | - | - | - | 4 | - |
Ö3 | Sosyolojik muhayyileyi kullanarak çeşitli toplumsal gerçeklerin ayrımına varma. | - | 3 | - | - | - |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmaları ve dönemselleştirmeleri hatırlama. | - | - | - | 4 | - |
Ö5 | Sosyal bilimlerde yöntem konusundaki temel kavramları hatırlama. | - | 3 | - | - | - |
Ö6 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu derinlemesine anlama. | - | - | - | 4 | - |
Ö7 | Sosyolojinin alt disiplinlerini hatırlama, bunlar arasında edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi ana disiplinleri ayırt etme. | - | 3 | - | - | - |
Ö8 | Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. | - | - | - | 4 | - |
Ö9 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | - | 3 | - | - | - |