Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82830104 | Yüksek Lisans Tezi | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 30 | 30 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Belirlenen bir konuda tez hazırlama.
Dersin Amacı
Sosyoloji alanıyla ilgili özgün bir konu ve yöntemde bir tez ortaya koyabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. | 3 |
| P2 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. | 4 |
| P3 | Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. | 3 |
| P4 | Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. | 4 |
| P5 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 5 |
| Ö2 | Edinilen sosyolojik bilgileri bir bütün olarak anlama ve birleştirme. | P.1.2 | 5 |
| Ö3 | Sosyolojik muhayyileyi kullanarak çeşitli toplumsal gerçeklerin ayrımına varma. | P.1.3 | 5 |
| Ö4 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmaları ve dönemselleştirmeleri hatırlama. | P.2.1 | 5 |
| Ö5 | Sosyal bilimlerde yöntem konusundaki temel kavramları hatırlama. | P.3.1 | 5 |
| Ö6 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu derinlemesine anlama. | P.3.2 | 5 |
| Ö7 | Sosyolojinin alt disiplinlerini hatırlama, bunlar arasında edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi ana disiplinleri ayırt etme. | P.4.1 | 5 |
| Ö8 | Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. | P.4.2 | 5 |
| Ö9 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | P.5.3 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Literatür Taraması ve Tez Yazımı |
| 2 | Literatür Taraması ve Tez Yazımı |
| 3 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
| 4 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
| 5 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
| 6 | Tez Yazımı ve Düzenlenmesi |
| 7 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
| 8 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
| 9 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
| 10 | Tez Yazımı ve Verilerinin Değerlendirilmesi |
| 11 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
| 12 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
| 13 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
| 14 | Tez Sunumu İçin Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Enstitü Tez Yazım Kılavuzu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 21 | 40 | 840 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 900 | ||
| Toplam Yük / 30 | 30 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 30 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 3 | - | - | - | - |
| Ö2 | Edinilen sosyolojik bilgileri bir bütün olarak anlama ve birleştirme. | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Sosyolojik muhayyileyi kullanarak çeşitli toplumsal gerçeklerin ayrımına varma. | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmaları ve dönemselleştirmeleri hatırlama. | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Sosyal bilimlerde yöntem konusundaki temel kavramları hatırlama. | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu derinlemesine anlama. | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Sosyolojinin alt disiplinlerini hatırlama, bunlar arasında edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi ana disiplinleri ayırt etme. | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. | - | - | - | 4 | - |
| Ö9 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | - | - | - | - | - |
