Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82820102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Uygulamalı Çalışmalar. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. | 4 |
P2 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. | 4 |
P3 | Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. | 4 |
P4 | Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. | 4 |
P5 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 3 |
Ö2 | Edinilen sosyolojik bilgileri bir bütün olarak anlama ve birleştirme. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Sosyolojik muhayyileyi kullanarak çeşitli toplumsal gerçeklerin ayrımına varma. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. | P.1.4 | 3 |
Ö5 | Toplumsal gerçeklerin anlaşılması ve açıklanması için yaratıcı bir yaklaşım geliştirme. | P.1.6 | 4 |
Ö6 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemsel kavramları anlama ve bunları birbiriyle ilişkilendirme. | P.2.2 | 7 |
Ö7 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların altındaki kompleks etkenleri analiz etme. | P.2.4 | 7 |
Ö8 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. | P.2.5 | 7 |
Ö9 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu derinlemesine anlama. | P.3.2 | 3 |
Ö10 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu tez araştırması için etkili bir şekilde uygulama. | P.3.3 | 7 |
Ö11 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | P.3.5 | 6 |
Ö12 | Sosyolojinin alt disiplinlerini hatırlama, bunlar arasında edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi ana disiplinleri ayırt etme. | P.4.1 | 5 |
Ö13 | Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. | P.4.2 | 5 |
Ö14 | Sosyolojinin alt disiplinlerini analiz ederek, her birinin özel metodolojilerini ve yaklaşımlarını anlama. | P.4.4 | 7 |
Ö15 | Sosyolojinin alt disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | P.4.5 | 7 |
Ö16 | Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. | P.5.1 | 7 |
Ö17 | Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. | P.5.4 | 7 |
Ö18 | Oluşturulan bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.5 | 7 |
Ö19 | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak sosyolojik bilgileri yeni bir bakış açısıyla birleştirerek ve yorumlayarak orijinal çalışmalar oluşturma. | P.5.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Lisans Üstü Eğitim Enstitüsünün Seminer Yazma Klavuzu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | Edinilen sosyolojik bilgileri bir bütün olarak anlama ve birleştirme. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Sosyolojik muhayyileyi kullanarak çeşitli toplumsal gerçeklerin ayrımına varma. | 5 | - | - | - | - |
Ö4 | Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. | 4 | - | - | - | - |
Ö5 | Toplumsal gerçeklerin anlaşılması ve açıklanması için yaratıcı bir yaklaşım geliştirme. | 4 | - | - | - | - |
Ö6 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemsel kavramları anlama ve bunları birbiriyle ilişkilendirme. | - | 4 | - | - | - |
Ö7 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların altındaki kompleks etkenleri analiz etme. | - | 4 | - | - | - |
Ö8 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. | - | 4 | - | - | - |
Ö9 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu derinlemesine anlama. | - | - | 3 | - | - |
Ö10 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu tez araştırması için etkili bir şekilde uygulama. | - | - | 4 | - | - |
Ö11 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | 5 | - | - |
Ö12 | Sosyolojinin alt disiplinlerini hatırlama, bunlar arasında edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi ana disiplinleri ayırt etme. | - | - | - | 5 | - |
Ö13 | Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. | - | - | - | 4 | - |
Ö14 | Sosyolojinin alt disiplinlerini analiz ederek, her birinin özel metodolojilerini ve yaklaşımlarını anlama. | - | - | - | 4 | - |
Ö15 | Sosyolojinin alt disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - | 4 | - |
Ö16 | Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. | - | - | - | - | 4 |
Ö17 | Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. | - | - | - | - | 5 |
Ö18 | Oluşturulan bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - | - | 4 |
Ö19 | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak sosyolojik bilgileri yeni bir bakış açısıyla birleştirerek ve yorumlayarak orijinal çalışmalar oluşturma. | - | - | - | - | 3 |