Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811122 | Türkiye'de Refah Devleti ve Politikaları | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | etkili literatür taraması ve analizler, nicel ve nitel verilerin derlenmesi, yerli ve yabancı kaynaklardan oluşan okuma paketi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER | C-132 | [email protected] | 7680 |
Dersin İçeriği
refah devletinin doğuşu, yükselişi ve yeniden yapılanışı, sosyal güvenlik ve sosyal yardım politikaları, kimlik politikaları ve refah ilişkisi, aile, eğitim, yoksulluk, işsizlik ve refahın krizi.
Dersin Amacı
Refah sistemlerinin doğuşu ve gelişimini incelemek; sosyal devlet olgusunu kavramak ve farklı refah rejimlerini küresel düzeyde incelemek, Türkiye'de refah devletinin değişimi ve dönüşümünü anlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. | 5 |
P2 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. | 3 |
P3 | Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. | 3 |
P4 | Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. | 3 |
P5 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. | P.1.4 | 6 |
Ö2 | Toplumsal gerçeklerin anlaşılması ve açıklanması için yaratıcı bir yaklaşım geliştirme. | P.1.6 | 6 |
Ö3 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmaları ve dönemselleştirmeleri hatırlama. | P.2.1 | 6 |
Ö4 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu analiz ederek, farklı yöntemlerin avantajlarını ve sınırlamalarını belirleme. | P.3.4 | 6 |
Ö5 | Sosyolojinin farklı alt disiplinlerini kullanarak yeni araştırma soruları geliştirme. | P.4.6 | 6 |
Ö6 | Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. | P.5.1 | 6 |
Ö7 | Oluşturulan bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.5 | 6 |
Ö8 | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak sosyolojik bilgileri yeni bir bakış açısıyla birleştirerek ve yorumlayarak orijinal çalışmalar oluşturma. | P.5.6 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tarihsel perspektifte refah devletinin doğuşu, yükselişi ve yeniden yapılanması |
2 | Sosyal devlet öncesi dönemde refah sağlayıcı uygulamalar/kurumlar: doğuşu ve gelişimi (1880-1945) |
3 | Sosyal devletin «Altın Çağı» (1945-1975): vatandaşlık ve sosyal haklar |
4 | Türkiye'nin refah rejimi, sosyal devlet ve dönüşüm |
5 | Türkiye'de sosyal güvenlik politikaları |
6 | Türkiye'de refah devleti, siyaset ve kimlik politikaları |
7 | Refah devletinin gerileyişi/krizi ve refah sistemlerinin dönüşümü |
8 | ara sınav |
9 | Günümüz Türkiyesinde Yoksulluk ve Sosyal Yardım |
10 | dönem ödevi ve alan araştırması (1.aşama) |
11 | alan araştırmasına yönelik okumaları tartışmak |
12 | Alan araştırmasına yönelik tartışmalar |
13 | dönem ödevleri ve alan araştırmasında verilerin toplanması |
14 | dönem ödevleri ve alan araştırmasında verilerin toplanması |
15 | yarıyıl sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Türkiye'de refah devleti ve siyaset, Erdem Yörük, İletişim Yayınevi. |
A. Buğra – Ç. Keyder (der.), Sosyal Politika Yazıları (İstanbul: İletişim Yayınları, 2010). | |
Ayşe Buğra, Yoksulluk ve Türkiye'de Sosyal Politika (İstanbul: İletişim Yayınları, 2008). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 20 (%) |
Ödev | 14 | 80 (%) |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal gerçeklerin anlaşılması ve açıklanması için yaratıcı bir yaklaşım geliştirme. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmaları ve dönemselleştirmeleri hatırlama. | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu analiz ederek, farklı yöntemlerin avantajlarını ve sınırlamalarını belirleme. | - | - | 4 | - | - |
Ö5 | Sosyolojinin farklı alt disiplinlerini kullanarak yeni araştırma soruları geliştirme. | - | - | - | 4 | - |
Ö6 | Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. | - | - | - | - | 4 |
Ö7 | Oluşturulan bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - | - | 4 |
Ö8 | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun olarak sosyolojik bilgileri yeni bir bakış açısıyla birleştirerek ve yorumlayarak orijinal çalışmalar oluşturma. | - | - | - | - | 4 |