Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811121 | Sosyal Bilimlerde Nicel ve Nitel Araştırma Teknikleri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; sosyal bilimlerde farklı yaklaşımlar, nitel araştırma tekniğinin ayrıntılı değerlendirmesi, veri oluşturma teknikleri, odak grup görüşmeleri, analiz, yorumlama ve verilerin raporlanması konuları oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; araştırma yöntemleri hakkında genel bilgi vermek, nitel araştırmaların nicel yöntemden farkını ortaya koymak ve örnek uygulamalı araştırmalar ile teori ve pratik arasında uyumu sağlayacak perspektif kazandırmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri hakkında genel bilgi ve değerlendirme |
2 | Araştırma yöntemlerinden farklı yaklaşımlar |
3 | Niteliksel araştırma nedir? |
4 | Niteliksel araştırmada alternatif bir örnek: Feminist yaklaşım |
5 | Niteliksel araştırmada veri oluşturma teknikleri |
6 | Nitel veri oluşturma tekniği olarak odak grup görüşmeleri |
7 | Niteliksel araştırmada ikincil kaynaklar |
8 | Niteliksel araştırmada analiz ve yorumlama |
9 | Nitel verilen raporlanması |
10 | Niteliksel yöntemde araştırmacının rolü |
11 | Niteliksel araştırmada sorunlar ve sınırlılıklar |
12 | Sosyal bilimlerde araştırma etiği |
13 | Türkiye'de niteliksel araştırma örnekleri |
14 | Rehber görüşme formu örnekleri ve genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Becker, Howard S. (2014). Mesleğin İncelikleri: Sosyal Bilimlerde Araştırma Nasıl Yürütülür? Ankara: Heretik Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |