İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811119 Değerler Felsefesi 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM C-133 [email protected] 7648
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; Değer nedir@f12 Değerlerin kaynağı, değerlerde öznelci ve nesnelci yorumlar, eleştirel yaklaşımlar, değerlerin yapısı, değer ve haz, tanımlanamayan değerler, değerlerin değerlendirilmesi, duyumlanan ve bilinen nitelikler, değer ve tercih, arzu edilen ve arzu edilmeyen değerler vb ile ilgili konular oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Değerler Felsefesi hakkında bilgi vermek, değerlerin ne olduğunu, nasıl meydana geldiğini, değerlerin hayatımızdaki önemi, değer ve değer dünyamız ve bizim için değerlerin ne ifade ettiği ile ilgili bir perspektif kazandırmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. 4
P2 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. 3
P3 Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. 3
P4 Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. 3
P5 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. P.1.4 1
Ö2 Sosyolojik muhayyilenin etkinliğini değerlendirme ve nasıl daha etkili kullanılabileceği üzerine düşünme. P.1.5 1
Ö3 Toplumsal gerçeklerin anlaşılması ve açıklanması için yaratıcı bir yaklaşım geliştirme. P.1.6 1
Ö4 Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların altındaki kompleks etkenleri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. P.2.5 1
Ö6 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. P.2.6 1
Ö7 Sosyal bilimlerde yöntem konusunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. P.3.5 1
Ö8 Sosyal bilimlerde yöntem konusunu daha da geliştirerek, yeni ve etkili araştırma yöntemleri önerme. P.3.6 1
Ö9 Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. P.4.2 1
Ö10 Sosyolojinin farklı alt disiplinlerini kullanarak yeni araştırma soruları geliştirme. P.4.6 1
Ö11 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. P.5.2 1
Ö12 Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. P.5.3 1
Ö13 Oluşturulan bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. P.5.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Değer nedir? Sorusunun felsefi temellendirilmesi ve yerinin belirlenmesi,
2 Değerleri tanıma ve değerleri ayırt edebilme,
3 DEĞERİN ve DEĞER YARGILARININ DOĞASI SORUNU
4 DOĞALCI TEORİLER
5 DOĞALCI-OLMAYAN TEORİLER
6 DUYGUSALCILIK, KURALCILIK
7 DEĞER TÜRLERİ SORUNU
8 KENDİNDE DEĞER
9 Ara sınavı (vize)
10 Değerlerin nasıl değerlendirileceği sorunu,
11 Duyumlanan nitelikler,
12 Bilinen nitelikler,
13 Değer ve tercih,
14 Arzu edilen ve arzu edilmesi gereken değerler,
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ülken, Hilmi Ziya (tarihsiz), Bilgi ve Değer, Kürsü Yayınları, No 8.
OMAY, Murat, Değer Felsefesi, İst Ünv. Açık ve Uzaktan Eğitim Fak Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 4 40
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 1 13 13
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5
Ö1 Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. 3 - - - -
Ö2 Sosyolojik muhayyilenin etkinliğini değerlendirme ve nasıl daha etkili kullanılabileceği üzerine düşünme. 4 - - - -
Ö3 Toplumsal gerçeklerin anlaşılması ve açıklanması için yaratıcı bir yaklaşım geliştirme. 4 - - - -
Ö4 Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların altındaki kompleks etkenleri analiz etme. - 3 - - -
Ö5 Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. - 3 - - -
Ö6 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. - 4 - - -
Ö7 Sosyal bilimlerde yöntem konusunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. - - 3 - -
Ö8 Sosyal bilimlerde yöntem konusunu daha da geliştirerek, yeni ve etkili araştırma yöntemleri önerme. - - 3 - -
Ö9 Edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi disiplinlerin birbirleriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlama. - - - 3 -
Ö10 Sosyolojinin farklı alt disiplinlerini kullanarak yeni araştırma soruları geliştirme. - - - 3 -
Ö11 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. - - - - 4
Ö12 Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. - - - - 4
Ö13 Oluşturulan bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. - - - - 3